har era barn hosta ibland?
har era spädbarn hosta nån gång per dag?
typ att dom sätter i halsen av lite slem...eller fått lite skit i luftrören....
har era spädbarn hosta nån gång per dag?
typ att dom sätter i halsen av lite slem...eller fått lite skit i luftrören....
Ja, helt normalt!
alltså nån gång per dag typ 3ggr men baa lite hosta typ host host
ja det brukar min son ha. Det brukar speciellt komma när han suger på sina händer. Antar att det är saliv som rinner fel =)
han kör ibland ner fingrarna i halsen så han nästan kräks.....
han utforskar väl munnen men då brukar han hosta som du skrev...
Felicia hostar några ggrå per dag. Det låter typ som att hon sätter i halsen. Kan nämnas att hon dreglar jättemycket så det är antagligen därför.
de gör min son oxå.. men va skönt att höra att de är normalt.
Min BVC sköterska sa att de skulle inte små barn göra o att börja han hosta mkt så skulle ja åka till barnmottagningen..
nu blev ja lite lugnare..
kan inflika att de har lyssnat på honom o inget är fel, men hostar gör han då o då
Japp, min son hostar med under dagen. Hade turen att han hostade när vi var hos BVCssk så hon fick höra det. Hon sa att det var fullt normalt och efter det kunde jag andas ut. Känner annars att man kan bli riktigt hispig som mamma ibland över allt nytt... är ju första barnet.
Min son hostar av o till. Ibland ar det lite hogfards hosta. Men ibland kan han hosta for att han stoppar fingret for langt ner eller liknande. Men jag har aldrig oroat mig over det.
ja så gör min son också, och han ser lika förvånad ut varje gång!
mamma till Alvin skrev 2007-09-22 20:53:03 följande:
Min hostar också ett antal ggr per dag. Låter oftast som lite snobbhosta och tittar jag på honom då så slutar han och ler så sött.
hahaha, högfärdshosta ;), det har min dotter med ibland, plus att hon suger pa händerna och sätter i halsen av allt slem och hostar "vanligt". Skönt att höra tt det verkar normalt!