• Daysleeper

    Tajma Pappaledighet med OS?

    Hur många här tänker tajma pappaledigheten med OS? Tror ni min chef fattar? Kan han göra något åt det?

  • Svar på tråden Tajma Pappaledighet med OS?
  • Tomeiro

    Ledig under OS eller Fotbolls EM det är frågan....

    Din chef kan inte stoppa dig från att vara föräldraledig. Du måste bara säga till i god tid innan (3 mån. tror jag).

  • Pappaledig såklart

    Att äns tänka tanken att man ska ta ut sin pappaledighet i samband med OS som nu är i fråga tycker jag är helt tragiskt, tar du inte ut din föräldraledighet för att spendera tid med ditt/dina barn?

    tur att man är olika i all fall...

  • Frepp

    Eller så kan det ju faktiskt vara så att det faller sig så att det råkar vara OS när det är min tur att vara hemma...

    Det hindrar ju då inte att man pikar om att det är OS när man ska vara pappaledig...

    Det är ju älgjakt så åxå... Inte för att jag har någon jaktlicens, men som sagt det är ju roligt att pika...

  • Pappaledig såklart

    Är väl en annan som om de råkar bli så, men att planera in att man är pappaledig så man kan sitta å titta på OS istället för att vara med barnen/barnet, å kom inte å säg att man kan göra båda, visst kan man de men va blir de för kvalitetstid me barnen...
    Samma sak med älgjakten, va äre för skit att man tar pappaledigt och åker å jagar? tvivlar på att ni tar med er ert 1 åriga barn ut i skogen när ni jagar i alla fall

  • Daysleeper

    Nja jag tänkte lämna ungen hos morsan för att på så sätt få ut max av OS. Det är faktiskt bara en gång var 4:e år. Ungen träffar jag så det räcker och blir över resten av tiden.

    Det jag undrade var om min chef kan göra något? Han kommer nog fatta att jag kommer sitta framför TVn med en öl i näven konstant från det att dom tänder OS-elden.

Svar på tråden Tajma Pappaledighet med OS?