• Myspys77

Bra restaurang i Luleå?

Min sambo och jag tänkte åka till Luleå och bo på hotell någon helg här framöver, shoppa lite och ha det bra. Undrar om det är någon här som kan rekomendera någon bra restaurang, gärna lite mysig/romantisk känsla? Har funderat på att bo på Stadshotellet, även förslag på bra hotell tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Bra restaurang i Luleå?
  • trollbottom

Pastaresturangen... Går du inte dit är du galen, jordens bästa resturang *slurp* Hur god mat som helst och du blir garanterat mätt

Den ligger i backen bakom konserthuset

• trollbottom

Hotell Aveny rekomenderas som hotell för övrigt

• mliten

Men maten på Stadshotellet(rest. som ligger precis i anslutning med) är ju väldigt bra, bra är också Stekhuset(f.d Tomas kök och matsalar)-bara fråga i receptionen var det ligger.
    Kan också rekommendera Gennies-mysigt.
    Ska ni ha riktigt lyx bokar ni in er på Cooks krog som ligger på samma gata som hotellet bara en liten bit ifrån.
    Tråk-varning på Baan Thai, Thai,thai, waldorf samt Oliv.
    Fyllegubbsvarning på Corsica.
    Pastarest. som trollbottom nämner är hur charmig som helst, har funnits i Luleå för alltid känns det som
    Lycka till.

• DiskoDagny

Kan inte annat än instämma i lovorden om Pastarestaurangen! Dom serverar himmelskt god italiensk pizza och pasta och personalen är jättetrevlig.
    Arctic Hotel är mysigt och har fina erbjudanden på helgerna så det inte behöver bli så fasligt dyrt. Där finns även restaurang Eden som har riktigt bra mat. Även dom har helgerbjudanden med bra priser.

• MalinI

Konserthuset? Är det länge sen jag har varit i Luleå eller? Iof är jag nästan aldrig i stan när jag hälsar på släkten utan vi åker vidare.

Men har för mig att det har legat en pastarestaurang bakom shopping, mot badhuset? Är det den ni menar?

Mamma till Lucas, Nelly & Cim
  • Myspys77

Tack så mycket för era svar! Verkar som många gillar Pastarestaurangen, får nog prova den!

Svar på tråden Bra restaurang i Luleå?