magis skrev 2007-10-05 12:42:17 följande:
Missfallett,Vad bra att allt ser bra ut! Och du är hoppfull och det ska du vara, du kommer säkert plussa inom kort!I mitt fall väntar jag på en titthålsop (hysteroskopi) som sker om ett par veckor. Allt som allt har jag väntat ca 13 månader på att överhuvudtaget få rätt diagnos, när jag fick det har jag nu väntat ytterligare 2 månader på operationen. Känns litet konstigt att det måste operera igen för att fixa ärrbildningarna från en annan operation, men det är enda sättet. I värsta fall blir det fler än en operation, men det vet jag inte innan den 1:a är över. Östrogenbehandling blir det nog också, chanserna till graviditet kan bara fastställas efter 1:a operationen. Klart man hoppas...det är allt man kan göra.Centurion - Det är Huddinge Sjukhus jag syftar på (eller Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge som det heter) och kirurgen heter Miriam Mints, blev tipsad av en f.d patient här på FL och gjorde sedan research på henne för att sedan prata med henne direkt. Hon är mycket kunnig inom detta område.
Aha jag har också varit hos Miriam. Jag fick grava sammanväxningar efter ett mkt traumatiskt kejsarsnitt och påföljande infektion. Mitt hemsjukhus kunde inte göra något för de hade inte kompetensen, det såg minst sagt dystert ut. Halva min livmoder var helt igenväxt. Dr Mints min hjälte fixade dock biffen med enbart hysteroskopi, fick ha spiral i några månader och ska nu ner igen nästa vecka för att göra min 4 hysteroskopi (min 2a på HS). Har lite problem med slemhinna pga all ärrbildning (antar jag) och jag litar itne på att hemsjukan klarar detta. Hon är bara bäst!!