• Copy Cat

Orsaken till ofostriga graviditeter??

Någon som haft upprepade ofostriga graviditeter och där läkarna eller provtagningar visat på något "avvikande" eller fel?

Jag undrar mest om varför man får en/flera ofostriga graviditeter? Är det "typiskt" ett kromosomfel eller finns det någon som besitter kunskap och information beträffande detta?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Orsaken till ofostriga graviditeter??
  • Miss Finland

Hej!
    Jag hade ett ofostrig graviditet,och då sa läkaren att kroppen stöter bort fostret,på grund av kromosonfel eller annat fel.

• Copy Cat

Hej Miss Finland, får börja med att beklaga ditt missfall. Jag har dessvärre haft två ofostriga och ett MA och jag börjar tro att jag eller/och min man har någon sorts kromosomfel. Vi får väl se vad provsvaren säger när de nu kommer. Tack så mycket för att du tog dig tid att svara!

Någon fler som har erfarenhet??

• Miss Finland

Jag hade ju också ett ofostrigt grav och ett MF efter det... Så hemskt jobbigt.

Hur utreder dem om man har kromosomfel?

• Copy Cat

Du och din man/sambo får en remiss att lämna blodprov. Sen tar det cirka 3 veckor tills svaren kommer. Du kanske kan vända dig till din läkare och förhöra dig om du kan få ta ett kromosomprov?

Lycka till!!

• Miss Finland

Nu har jag Plusat igen, och jag hoppas att denna gång ska gå bra!!!

• Carrie

Hade ofostrig grav. i våras och fick bara veta att det är kromosomfel och kroppen stöter bort embryot.

Lycka till Miss Finland!

• Fru hopplös

Hej,

Jag har också haft en ofostrig grav, de sa inget om kromosomfel eller dyl då. Vi har även tagit kromosomprover i samband med vår utredning och de har inte funnit orsaken där... Måste det alltid bero på kromosomfel?

Svar på tråden Orsaken till ofostriga graviditeter??