• Mimer

Grymtar och stånkar era nyfödda mycket?

Min lilla kille på 11 dagar grymtar och stånkar mycket, särskilt på nätterna. Vet inte riktigt om det är magknip ell hunger ell missnöje.
    Brukar bli bättre när jag ger mat, ammar, men ibland inte.

Låter era nyfödda också mycket? Alltså inte gråt.

• Svar på tråden Grymtar och stånkar era nyfödda mycket?
  • Svedalamamman

min lilla tjej som nu är 3 månader grymtade hela tiden i början.
    Hon var inte vaken utan hon låg nog i nån dvala tror jag i alla fall.. på bvc sa dem att det var för hon var trång i luftrören.

• Pasadena

Min dotter är 10 veckor och har alltid gjort så. Skitjobbigt på nätterna för hon verkar inte sova riktigt och själv får man ingen sömn. Fast jag har börjat lägga henne på mage och då sover hon bättre.

Svedalamamman skrev 2007-09-23 09:37:30 följande:
    min lilla tjej som nu är 3 månader grymtade hela tiden i början.Hon var inte vaken utan hon låg nog i nån dvala tror jag i alla fall.. på bvc sa dem att det var för hon var trång i luftrören.
    Ja precis, nån dvala, för hon gäspar emellanåt.. Vad intressant det där med luftrören, till mig sa de på bvc att de inte vet. Har din dotter slutat med det och när gjorde hon det iså fall?
  • TheCoopers

Min dotter lät också som en liten gris i början Högt lät hon också ! Men det gick bort ...kommer inte ihåg när men hon var nog några månader .

Si es bueno ... tiene que ser GOYA ...
  • Bettan72

Så lät min son också första månaderna, som ett riktigt tröskverk, ha ha. Bara att stå ut.

• FridaNiklasson

min son låter oxå skit mycket...skönt att det finns fler barn som låter mycket..

• Vicryl

Jag har också en grymtare . Han stånkar och grymtar, speciellt på morgonkvisten. Är lite jobbigt faktiskt eftersom han sover med oss i vår säng. Han fäktar också en hel del med armarna i sömnen, liksom ryckiga rörelser. Man vet inte riktigt om han sover eller inte, men han har ju i alla fall ögonen slutna.

In cauda venenum
  • Trossens mamma

Alvin grymtade och stånkade som värsta grisen då han sov första veckorna.Hna lugnade ner sej runt 3 månader kanske...

Mamma till Lova och Alvin
  • Yopa

skönt att läsa det här... har legat sömnlös många tidiga morgnar nu bredvid min dotter som stånkar och grymtar utan att vara vaken...trodde hon hade ont i magen.. fast nu efter att hon nog har haft mer riktigt magknip så vet jag hur hon låter när hon har ont liksom... men det är inte lätt att sova bredvid.

• gunilla m

Hmmm undrar just var jag läste om detta. Har själv en som är drygt sju veckor och har mycket ljud för sig när han lägger sig på kvällen.

Läste att det har med barnets sömn att göra, att de låter och har rörelser för sig innan de går in i djupsömn och att de under natten vandrar mellan att sova lättare och djupare. Att de t o m öppnar ögonen fast de inte är vakna utan det är bara är så de gör. Kanske var det på growingpeople.com som jag läste det...

• JosJos

Jag fick gå in och sova i gästrummet i början för att kunna sova, inte ens öronproppar hjälpte. Sambon kunde sova igenom oljudet så han hämtade bara mig när det var dags för mat... Nu snusar hon så tyst så (är 5 månader nu). Så mycket ljud från en sån liten en!

• pollykalasnjikov

jag har också en stånkare! speciellt efter 4 målet och fram till vi går upp...med lite tyst sömn där emellan. dryyyyygt är det! i början visste jag inte om hon sov eller om hon var vaken men blundade.

Svar på tråden Grymtar och stånkar era nyfödda mycket?