• gersime

V.22 och smärta runt höften/nedre delen av magen

Vet inte riktigt vad det är för något och tänkte att någon kanske kan hjälpa mig...

Vaknade vid 05.30 imorse och hade smärta, nästan som om man sträckt sig, i nedre delen av magen, nästan bredvid höftbenet på vänster sida. Gjorde fruktansvärt ont, tog mig ut till toaletten och fick kissat, gick runt en stund och då började det kännas bättre. Tänkte ringa Gyn-akuten men smärtan nästan försvann helt. Somnade om vid 6 och vaknade vid 9 igen av att det gjorde ont igen, väckte sambon som värmde en vetekudde och la sig och klappade på magen, började kännas bättre igen. Nu känner jag bara som små sträckningar, precis som om det stramar.
    Vad kan det vara, eller borde jag ringa in?

Kan även tillägga att vi håller på att flytta, något jag är mycket stressad över, jag både jobbar och pluggar samtidigt som massa annat hänt runt oss... Kan det kanske vara av all stress?

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden V.22 och smärta runt höften/nedre delen av magen
  • gersime

Ingen som vet vad det kan vara eller vad jag borde göra?

Får väl kanske ta och ringa kk, men känns dumt nu när det inte gör så ont längre...

• Fi4

Jag har ingen aning. jag har fått samma sak efter samlag en gång och de kom häromdagen när jag va ute o gick. ska till BM på tisdag så jag tänkte höra med henne då.

• gersime

Hmm, har itne haft samlag nu så är nog inte det... Kan ju vänta och rigna min BM på måndag om det bara känns så här lite, men börjar det göra mer ont igen får jag nog ringa KK..

• Fi4

Min tanke va att man kanske får de pga av ansträngning med tanke på att du skrev att ni håller på o flyttar o jag kan jue få smärtan när jag e ute o går...
    Jag tycker absolut du ska ringa om du e orolig.
    Jag kan skriva på tisdag när jag vart hos min BM och säga vad hon sa...

• Malina08

Hej!
    Det låter som att du har de klassiska problemen med ligament som gör ont. Jag har/har haft samma sak. Kände direkt igen mig i beskrivningen av att man vaknar och att det gör så ont men att det lättar när man fått vara och kissa.

Är nu i vecka 26 och har nu oftast bara ont just på natten men tidigare, kring vecka 18-20 kunde jag få plötsligt ont när jag reste mig men mest av allt när jag hostade. Ska normalt sett inte vara något problem, vila lite extra och förhoppningsvis ska det släppa. :)

• Marieeeee

det låter som ligamenten.. det brukar göra ont där du beskriver.. och ligamenten gör ont när livmodern växer.. såå det e normalt.. kan göra jäävligt ont ibland dock :(

• Thina82

Jag hade något liknande för en vecka sen. Är oxå i v 22. Jag ringde in till gynakuten och en väldigt trevlig tjej där berättade för mig att det är ligamenten, eller vad det nu heter som töjer ut sig och förbereder sig inför förlossningen. Hon sa att det kan göra jätte ont och det kommer och går under graviditen.

• gersime

Tack så jätte mycket för alla svar! Då kan jag hålla mig lugn nu då

• Anna Antonio

Vaknade igår morse med precis samma smärtor.. jag åkte till akuten för att undersöka saken.. å där fik jag mitt svar att livmodern vääxer ur nedre bäcken..

• Summerlove

Brukar också vakna nån gång ibland av precis det. Det gör jätteont på ena sidan, men har också förstått det som om att det inte ska vara någon fara

Svar på tråden V.22 och smärta runt höften/nedre delen av magen