För tidigt för 1 till?
Jag sitter & funderar om jag & min man ska försöka få en liten skrutt till. min dotter är 2 år nu är det för tidigt att skaffa en till?
Några andra som har erfarenhet?
Jag sitter & funderar om jag & min man ska försöka få en liten skrutt till. min dotter är 2 år nu är det för tidigt att skaffa en till?
Några andra som har erfarenhet?
Nej.
Inte för tidigt alltså menar jag.
jag och min man har börjat jobba på en till nu och våran son blir 1 i november. Man känner ju själv när det känns rätt och om man har ekonomi och ork.
Ok tack för svaren..
Klart ni ska ha en till =) lycka till!
Instämmer med tidigare svar, känns det ok med ekonomin och att du/ ni orkar så ska ni självklart skaffa en till. Har en dotter som är 1 år 9 månader. Skulle ha blivit storasyster slutet på denna månad men jag fick missfall i v 13. Men nu är jag på G igen. Är i v 10 nu så hon kommer att vara 2 år 4 månader ca.
Personligen tycker jag att minst 3,5-4 år emellan, och för egen del ska jag inte ha mer än ett barn alls. Men om man vill ha fler, så låt 1an vara liten ett tag innan 2an kommer.
Det känner ni ju bäst själva!
Jag kan inte säga något idag, man vet aldrig vad som händer, får första barnet i slutet på oktober, och om det blir aktuellt med syskon så blir det minst 3 år mellan dem.
Har flera kamrater som har fullt upp nu med nyfödd och hemsk 2års trots, så ville inte jag ha det
De tycker ja inte.. Min dotter kommer att vara 2 år när den nya kommer.. Bebis är beräknad till 17 maj och min dotter fyller 2 år den 16 juni :)
Ja min dotter är 2 nu & har en otroligt hemsk 2 års trots ( tror alla föräldrar tänker så i den stunden )
Men jag känner nog att jag väntar tils lilla skrutten är lite äldre
tack till alla som ville dela med er , fortsätt med det det är trevligt..
Min dotter bli 16 månader när syskonet kommer. är allt bra med pengar o ni tycker det känns rätt så satsa. lycka till
tutta å kör på bara haha jag har 13 månader mellan mina :P
Läs gärna min blogg =D www.nogg.se/haley
jaa det låter väl som lagomt mellan, kommer vara två mellan mina och det är tänkt att gå bra
Har 1,5 år mellan våra och det går så bra så.
Vi har 19½ månader mellan våra barn och det har funkat jättebra! Men som några skriver så tyckte jag att tvåårsåldern var värst på dottern, men då var sonen 4-5 månader och man hade kommit in i rollen som tvåbarnsmor samtidigt som den lille inte tog alltför stor plats, hade inte börjat krypa och så...
Däremot den här gången bävar jag lite... Sonen kommer vara exakt 2 år när bebisen kommer, det tror jag kommer bli tufft.
Är upptill var och en om dem känner att dem har orken. Jag har en son på 4½ månad och jag planerar ett till barn så fort som möjligt. :)
min kommer att vara precis 2.5 år när bebis nr 2 kommer. Dvs i februari... =)
Nu kommer jag med lite trista nyheter , Min man ska bli utvisad & vi bestämde att en liten Plutt till får vänta , Det är tråkigt , men ändå bra på ett sätt.. Jag skulle definitivt klara 2 barn själv det vet jag , men vill ändå helst ha ett barn när framtiden är lite tryggare.. Men om jag nu skulle vara gravid så självklart behåller jag det.. Mensen är skum den kom men inte riktigt var mest som rosa så ska testa snart!!
Mvh Chirrin
Min son va 2½år när lillsasyster titta ut.