• sarah

Italiensk Vinthund

Jag har precis nyligen fått upp ögonen för den Italienska vinthunden, vilket är mycket märkligt då vinthundar alltid varit den kategori hund jag minst av allt velat ha.
    Har varken gillat deras spinkiga utseende eller den personlighet jag "fått för mig" att de har.
    Men så har jag börjat snegla på vinthundar och de hoppade till i mitt hjärta när jag såg Den Italienska.
    Nu vill jag veta mer om denna söting.
    Hur den är m m
    2 fördomar jag haft mot vintarhundar är dels att de inte funkar med katter och även att de inte går att ha lösa då de jagar allt.
    ta gärna död på mina födomar!

(¯`°?.¸ ♥ Mathilda & Emma i mitt hjärta ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Italiensk Vinthund
  • lotta27

hej, har haft whippet, min tjej funkade utmärkt med våra katter, hon va alltid lös ute! jaga inte en ända gång, men det beror mycker på uppfostran och inte bara vad det är för ras!! vinthundar har en super härlig personlighet, världens snällaste och mysigaste! kul att du fått upp ögonen för dessa hundar!

• Uncia

jag är inte så mycket för vinthundar utseendemässigt men gillar skarpt deras lugna och värdiga sätt.

visst ska man ha i åtanke att vinthundar har jakt i sig. men sen är det ju mycket individsak om dem har mer eller mindre. även hur mycket föräldarna har. jag vet vissa som inte alls bryr sig så.

vad jag hört om rasen så kan det ta tid att få dem rumsrena.

Svar på tråden Italiensk Vinthund