• Höstregn

frysta rödspättefiléer?

Hej! har köpt massa frysta opanerade rödspättefiléer men vet inte riktigt hur jag ska tillreda dom :/
    Är det ngn här som har något bra recept?

tack på förhand!

• Svar på tråden frysta rödspättefiléer?
  • miss Y

tina dem
    torka lätt med hushållspapper för att få bort det mesta av vattnet
    salta
    lägg i tinad spenat
    rulla runt och lägg dem på ett ungssäker fat
    in i ugn på 225 grader med aluminium över (viktigt) och låt dem var där i ca 15-20 minuter (har jag för mig) du ser när den är klar, den är vit, inte längre genomskinlig.

servera med ris och sallad.

• miss Y

du kan ju även panera dem å steka dem å servera med potatis och remoladsås. mumsigt!!

är lite osäker på panerandet (min sambo sköter det där bättre)

• Höstregn

tack så mkt för tipsen! tänkte på om det inte blir lite torrt bara? vet du ngn god sås man kan ha till detta recept kanske?
    miss Y skrev 2007-09-23 17:24:37 följande:

tina demtorka lätt med hushållspapper för att få bort det mesta av vattnetsaltalägg i tinad spenatrulla runt och lägg dem på ett ungssäker fatin i ugn på 225 grader med aluminium över (viktigt) och låt dem var där i ca 15-20 minuter (har jag för mig) du ser när den är klar, den är vit, inte längre genomskinlig.servera med ris och sallad.
  • SeTa

vänd dom i ett vispat ägg och sedan i mjöl och/eller ströbröd, salta peppra och stek.

• trollkarl

dubbelpanera dom! det är grymt, blir som på krogen..

• miss Y

TS:
    mitt första recept har jag inte sås till då jag inte är någon sås-människa. jag gör hellre mer spenat vid sidan om å har till. kanske ngn creme-fraishe röra skulle funka... många här på FL har goda tips på sånt. Dock ej jag... har ju nästan aldrig sås till nått.

• kommande år

Panera den i mjöl och ströbröd, stek dem i stekpanna och servera med potatis och smält smör. Kanongott!

• trollkarl
    kommande år skrev 2007-09-23 17:42:58 följande:
    Panera den i mjöl och ströbröd, stek dem i stekpanna och servera med potatis och smält smör. Kanongott!
    nästan rätt =)... först mjöl med salt o peppar i.. sen mjölk o äggblandning, sen ströbröd... låt dom ligga en stund för att dra sig.. stek i riktigt smör =)
  • Mrs Kaffelatte

Vi åt det här om dagen.. Panerade dem bara i mjöl och stekte.
    Kokt potatis och serverade med "filsåsen" från skoltiden.. Mums...

• inoka

som den öbo jag är hade jag vägrat äta fryst fisk men jag kan ju säga att när jag panerar fisken så använder jag idealmjöl och citronpeppar i. Idealmjölet gör att det blir jämnare panering..:)

Svar på tråden frysta rödspättefiléer?