Pigmentfläckar i samband med graviditet?
Hej!
Försvinner pigmentfläckarna som man kan få i samband med graviditeten?
Personen detta gäller har fått massor i hela ansiktet och mår riktigt dåligt av detta.
Hej!
Försvinner pigmentfläckarna som man kan få i samband med graviditeten?
Personen detta gäller har fått massor i hela ansiktet och mår riktigt dåligt av detta.
mina (fick jättemånga på båda sidorna av magen) försvann tyvärr inte. ingen glädjande nyhet kanske...
Vad beror det på?
Hormonerna?
Kloasma försvinner efter födseln men hos några kan en liten rest bli kvar.
Orsak anses vara den förändrade hormonbalansen! Men enligt graviditets böcker så brukar det försvinna för dom flesta!
Be henne kolla med hudklinik, ska finnas behandlingar som tar bort dem, dyrt men om hon lider kanske hon tycker det är värt det.
thalis: då e inte jag "dom flesta" då..
men mina sitter ju på magen så de e ju inte så farligt. hellre där än i ansiktet.
Finns en ansiktssalva som heter, md formulations, det är en solskyssfakor 30. Den funkar jätte bra, kan använda den förebyggande om man vet att man kan få pigmentfläckar. Det gjorde jag. Den var super!
oj känns som det var mig du skrev om.
Fick pigmentfläckar för 5 år sedan under min graviditet och dom försvinner inte
Sitter i hela ansiktet som stora bruna fläckar.
Jag ångrar så mycket idag, att jag inte var försiktig med solen den sommaren(och alla andra sommrar efter det oxå för den delen).
Hade jag fått göra det annorlunda så hade jag smörjt mig med hög solskyddsfaktor och hållt mig i skuggan.
Om jag i framtiden får mycket pengar så kommer jag definitivt lägga dom på laser eller dyligt för att få bort det.