• Volpino

Bra "barnfrisör" i Göteborg???

Funderar på att ta dottern till frisören för att fixa till luggen som börjat växa i ögonen (hur det nu skall gå till... snart 2 år och mkt svårt att sitta still...). Nån som har något bra tips på bra frisör i Göteborg? Funkar det i överhuvudtaget att gå dit? Skall man kanske hellre "karva" själv..? Kostnad på en sådan 5 minuters klippning??

• Svar på tråden Bra "barnfrisör" i Göteborg???
  • Volpino

Verkligen ingen som vet något....????

• jennie ellie

Jag har gått sedan tre års ålder med min dorret var tredje månad, nu går hon till en ung tjej på Hair Corner på eklanda g och vi betalar 340 kr gången för hela håret. Förstår inte de som klipper hemma såvida de inte är frisöret..som om att det inte är så noga med barnen bara för att de är små..

• bustjejen

Efterlyser också barnfrisör i Gbg
    340 kr för att klippa ett barn, är inte det vansinnigt dyrt? Jag har lite dålig koll på priser, men det är väl ändå att ta i?

• Volpino

Jo, det håller jag med om... att 340 kr är alldeles för mkt. Håret är ju så tunt så klippningen kan ju omöjligt ta mer än 5 min!

• Golvmoppen

Har aldrig klippt dottern själva. Då hon var ett ½år var hon hos min frisör, men ju äldre hon blivit så är det inte så lätt att ha henne med. Jag själv brukar lägga i slingor och färg, så det tar för många h.
    Då har mannen tagit med henne istället. Mobergs Herrfrisör Partille. Bägge klipper sig för ca 340:-. Nu skall den inte vara kvar, men 1 av frisörerna skall flytta in på Allum. Frisersalongen brevid Forex. Gun har jag för mig att hon heter.

• HååGe

Förstår inte alls tanken med att betala 340 kronor för en barnklippning. Jag vågar visst säga att det inte är lika viktigt för barnet. Fråga era barn själva hur noga de är med frisyren och klippningen. Jag klipper själv hemma och är inte alls frisör. Min son är urfin!!!!

Vi har även gått vid enstaka tillfällen till vår kvartersfrisör. Hon tar kanske 120 kronor för att klippa igenom hans hår ordentligt.

• 3tjejer

Det finns en frisör nära Butik Anna (möbelaffären) på Övre Husargatan. Frisören ligger på gatan som går in i Annedal från Ö Husargatan, samma gata som spårvagnen svänger in på. Jag har inte varit där själv så jag vet inte vad det kostar. De har nån rolig stol man får sitta på etc.

Jag har fått med vår dotter till vår lokala frisör Mimmi i Norra Guldheden. Där kostar det 20:- att klippa luggen och 150:- tror jag det var för hela håret. Hon är bra med barn.

Svar på tråden Bra "barnfrisör" i Göteborg???