• MiAmore

Färg på nidblödning?

Ni som haft nidblödning; vilken färg är det på det? Alltså är det samma färg som vanligt mensblod, eller är det som mensen brukar vara i sluttampen; dvs som bruna flytningar?

Är det inte vår tur snart?
  • Svar på tråden Färg på nidblödning?
  • Dimitra

Det finns ingen regel på hur nidblödningen ska vara i färg och mängd. Har läst om allt mellan ett par rosa droppar i trosan vid ett tillfälle till en ordentlig blödning i ett par dygn.

Och åren går...
  • lillrottis

Jag undrar med, har fått en blödning idag, började med bruna flytningar och nu har de kommit blod... är i v. 12 har ett mf bakom mig och e livrädd...

• Dimitra
    lillrottis - om du är gravid så är det inte en nidblödning.

Alla blödningar, stora som små, under graviditeten skall rapporteras till mödravårdscentralen. Det är bättre att ringa en gång för mycket än för lite! Om du inte får tag på din barnmorska så kan du vända dig till närmaste sjukhus.
    Och åren går...
  • lillrottis

Ska på inskrivning i morgon eller ja skulle rättare sagt så ringer då...
    Vet inte ens vart närmaste gynakut ligger här...

I finspång stänger sjukan kl 21, och här har de ingen möjlighet att göra vul

• Dimitra
    lollrottis - ring till sjukvårdsupplysningen. De kan ge besked på vad du ska göra.

Lycka till! Jag håller tummarna för att det är en obetydlig blödning du har
    Och åren går...
  • lillrottis
    Dimitra skrev 2007-09-23 21:43:21 följande:
    lollrottis - ring till sjukvårdsupplysningen. De kan ge besked på vad du ska göra.Lycka till! Jag håller tummarna för att det är en obetydlig blödning du har
    Ja väntar tills i morgon så länge ja inte får ont, ska på mvc kl 08.15... Tack så mycket hoppas ja med...

Förlåt ts att ja tog din tråd...
  • Dimitra
    lillrottis skrev 2007-09-23 21:46:43 följande:
    Ja väntar tills i morgon så länge ja inte får ont, ska på mvc kl 08.15...
    Det låter bra det
    Och åren går...
  • MiAmore

Lugnt, Lillrottis.. *ler*
    Ok.. Nej för att jag är på Bim-4 idag, och såg i trosan nu ikväll två väldigt bruna små prickar.. Kan det vara en nidblödning tro?

Är det inte vår tur snart?
  • Dimitra
    MiAmore skrev 2007-09-23 21:49:17 följande:
    Nej för att jag är på Bim-4 idag, och såg i trosan nu ikväll två väldigt bruna små prickar.. Kan det vara en nidblödning tro?
    Ja det kan det vara, bara vänta och se

Håller tummarna för dig med
    Och åren går...
Svar på tråden Färg på nidblödning?