• E l l a

*Någon som vet något flygbolag som har BILLIGA

Någon som vet något flygbolag som har BILLIGA flybiljetter till Italien?

Har min absoluta bästa tjejkompis i Napoli (Neapel) och är så himla sugen på att hälsa på henne, har inte setts på över två år och jag skulle vilja överaska henne på hennes födelsedag, speciellt eftersom hon haft det lite tufft på sistone.

Har letat som en galning efter billigt flyg men hittar inget billigare än för 2600 kr (Stockholm) och 3600 kr (Köpenhamn) men det finns ju så många billiga biljetter som man hört talas om för typ 800-1000 kr, var finns de?

Bli snart galen - man kan flyga för 500 kr till Milano men Napoli kostar över 2500 kr....

Hjälp!!!

• Svar på tråden *Någon som vet något flygbolag som har BILLIGA
  • Cookie83

Varför flyger du inte dit och tar tåget sedan, super bra och billigt me.

• Borboleta

Virgin Express kan ha billiga biljetter. Kolla under destinationer, så ser du en karta på ställen de flyger till.

www.virgin-express.com/

Om du inte kan flyga direkt till Napoli, varför inte ta tåget resten av vägen?

• Borboleta

Hehe... Cookie83 hann före med tåg-tipset.

• E l l a

Åhh, det tänkte jag inte på... visst kan man göra det! Fasen, man är bra hjärndöd ibland...

Vet ni vad tåg kostar på ett ungefär? Funkar det bra med engelskan där?

• Cookie83

Har en vännina som brukar fluga till Milano och sedan ta tåget, verkar som en super bra idé och billigare än 500 kr kan du ju knappast komma undan. Tåget kan inte vara särskilt dyrt.

• sweetaly

Hejsan! Ta flyget till rom och sedan taget! rom - napoli kostar 11,20 ?uro medans milano - napoli kostar 45 ?uro och tar laaang tid! ;)billigt flyg till rom finns alltid. Kolla in snowflake om de flyger dit eller sa tar du ryanair! ;) Hon blir sakert jatteglad din kompis om du dimper ner!! Det skulle jag da bli om ngn kom fran sverige o halsade pa mig!! ;)

• Crazy Red

LH verkar ha billiga flyg från ARN - NAP

1600 ToR såg jag för åtminstone men det kanske är för dyrt?

• utlandssvenska

Ryanair kankse har nagot?

• E l l a

Allt under 2000kr blir ok, fast ju billigare desto bättre.

• E l l a

wawoom - jag såg det på kartan sedan att Rom ligger ju mycket närmare. Snowflake hade biljetter för 670 kr så det är ju helt okej, så det blir nog så att jag tar Rom och åker tåg ner, 11 euro var ju inget.... Ska bara snacka ihop mig med hennes pojkvän så att hon är hemma!

Någon som vet om det går att ta sig med tåg till Sicilien - svärmor bor där så man kunde ju passa på att hälsa på henne med...

• bambigirl

Ryanair har mellan skavsta och rom för typ 50 spänn (med flygskatt 400). Boka långt i förväg så får du det billigt.

• sweetaly

www.trenitalia.it
    dar sa kan man soka alla tag vet inte om det finns pa engelska..
    men det gar att aka tag overallt, de e inte lika rena som de svenska men de e helt ok!! :)

• Crazy Red

Hmm det är ju en ö så det tåg hela vägen vet jag inte om det funkar.. såvida det inte finns någon tågbro...

Vet inte om det finns en bro alls eller om det är båt som gäller

• utlandssvenska

Tror nog att det blir bat till sicilien.

• Crazy Red

sökte på nätet och hittade följande info

Hängbron till Sicilien blir längst i världen- om åtta år är det slut på färjeköerna

2012 ska en 3,6 km lång hängbro - världens längsta - stå klar mellan Reggio di Calabria på stövelns tåspets till Messina på Sicilien. En resa som i dag tar en dryg timme kortas till 6-7 minuter.
    På den 60 meter breda bron ska även tågen få plats och det ska också bli möjligt att gå eller cykla från fastlandet till Sicilien. Budgeten är 45 miljarder kronor.

Svar på tråden *Någon som vet något flygbolag som har BILLIGA