• annhan

Vilken t-banestation är närmast stureplan?

Om man ska till stureplan från centralen, vilke t-banestation ligger närmast? Och om man promenerar - hur lång tid tar det att gå, om man går hyfsat raskt?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Vilken t-banestation är närmast stureplan?
  • annhan

Ok, är uppgången typ åt Riddargatan då? Är inte i stan så ofta, så jag har helt glömt..

tack för svar!

• Majuni

närmaste är östermalmstorg och det tar nog en kvart att gå

• AndreasA

Östermalmstorg, välj sedan uppgången mot ST´tureplan och inte uppgången mot Östermalmstorg.

Det tar typ tio minuter att gå från centralen om du går raskt.

• Lilla Kimi

då tar du tunnelbanan till stureplan, hållplatsen heter stureplan... Ska du gå från centralen till stureplan går du kungsgatan rakt ner så är du på stureplan på ca 10-15 min

when it´s dark enough you can see the stars..
  • ajnas

Ta tunnelbanans röda linje från T-centralen mot Ropsten.
    Den går från T-centralen 22:45.
    Du är framme vid Östermalmstorg 22:47.

Gå 350 meter till Stureplan (på Sturegatan).

Restid 2 minuter.

• azofia

Hötorget är ju hyffsat nära också...

• ajnas

Lilla Kimi skrev 2007-09-23 22:36:23 följande:

då tar du tunnelbanan till stureplan, hållplatsen heter stureplan... Ska du gå från centralen till stureplan går du kungsgatan rakt ner så är du på stureplan på ca 10-15 min
    Hållplatsen heter Östermalmstorg, finns inget t-banestopp som heter Stureplan.
  • Karpet

Det finns ingen tunnelbanestation som heter Stureplan. Den heter Östermalmstorg, uppgång mot stureplan. Du kan ju också gå upp mot riddargatan och gå genom sturegallerian, men lättast är ju att gå upp precis vid TGI Fridays.

Lilla Kimi skrev 2007-09-23 22:36:23 följande:

• annhan

Tack för era svar! Det får bli en morgonpromenix från centralen..

Svar på tråden Vilken t-banestation är närmast stureplan?