• Anonym

Vart skaffa P piller?

Okej, världens mest dumma fråga,så dum så jag måste vara annonym.

Är för gammal ätt gå på ungdomsmotagningen (25 år) vart vänder man sig nu för att skaffa P-piller?
    Måste man göra en gyn undersökning?

(har fött barn och varit singel ett par år därav att det inte blev att skaffa nya piller,men vart vänder man såg?

• Svar på tråden Vart skaffa P piller?
  • cloudberry79

MVC oftast, eller någon preventivmedelsmottagning om det finns i telefonkatalogen. Beror lite på hur det ser ut i ditt landsting. Eftersom du fött barn har du säkert haft kontakt med någon BVC-sköterska, de kan hjälpa dig att få recept på p-piller. En del vill absolut att man gör gynundersökning, det varierar också från ställe till ställe.

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • Im Fabulous
    Anonym skrev 2007-09-23 23:04:04 följande:
    Okej, världens mest dumma fråga,så dum så jag måste vara annonym.Är för gammal ätt gå på ungdomsmotagningen (25 år) vart vänder man sig nu för att skaffa P-piller?Måste man göra en gyn undersökning?(har fött barn och varit singel ett par år därav att det inte blev att skaffa nya piller,men vart vänder man såg?
    Du kan få p-piller genom Kvinnokliniken på ditt närmaste sjukhus, eller genom en barnmorskemottagning.
    Man kan aldrig tvinga någon att genomgå en gyn.undersökning, så nej - man MÅSTE inte göra en gynundersökning.
  • Anonym

Mitt barn är 2 år nu,så det var ett tag sedan jag hade kontakt med MVC...Vårdcentralen då?

• Im Fabulous
    Anonym skrev 2007-09-24 00:56:45 följande:
    Mitt barn är 2 år nu,så det var ett tag sedan jag hade kontakt med MVC...Vårdcentralen då?
    Vårdcentralen kommer hänvisa dig till barnmorskemottagningen, det är dem som skriver ut p-piller, oavsett om du fått barn eller ej.
  • Triple Trouble

slå upp en privat gynekolog och ring, jag har en jag går till varje år, vilket man bör

Svar på tråden Vart skaffa P piller?