• Barn o Katt Mamma

Färga eller tona håret.........!!!!????

Ja, som rubriken säjer då, ja....!!!!?????

Har aldrig gjort varken det ena eller andra så alla erfarenheter är välkommna.

Vill frächa upp håret lite och dölja lite gråa strån men är en fegis när det gäller sånt här.....så vad kan man göra själv och vad bör man avstå ifrån, dvs låta frissan fixa???

Vilka märken är bra, vad ska man tänka på, hur långt tid tar det, är det jättekrångligt, hur länge varar det osv. osv.

Fram med era tips och kunnskaper alla ´´hårproffs´´

Tackar på förhand

• Svar på tråden Färga eller tona håret.........!!!!????
  • MrsLi

Har man aldrig gjort det, så skulle jag satsa på en frisör.
    Sen kan du testa dig fram själv lite när du ser vilken färg du passar i och om du vill tona eller färga.

Kör man med intensiv toning (köpte alltid hos frissan förr) så höll den i några veckor.
    Färg håller tills håret växer ut eller tills du färgar över det.

Hos frissan kan du få snyggare resultat genom att tex färga botten mörkare och resten av håret i någon brytnyans, typ brunt/rött osv. Eller använda sig utav slingor

• Mesangium

Rekommenderar dig att börja med toning tills du hittar rätt färg och vet om du vill behålla den.

Alla märken är ungefär lika bra. Dyrare = bättre är en generell regel.

Tipset att börja hos frisör om du aldrig gjort det själv är bra. Det blir finare resultat och svårt att misslyckas =)

• Minna07

För att täcka gråa hårstårn och bara för att få en uppfräschning så räcker det med att tona håret 1 ggn/månadvarannan månad. Helt klart! Kör på intensvitoning. Har du mörkt/ljust hår? Har du mörkt hår så ska du tänka på att inte välja för mörka toningar, då blir håret lätt väldigt mörkt. Tona aldrig heller ett blont hår mörkt, då blir du gröngrå/orangeskimrande.

Men om du verkligen vill få en uppfräschning så skulle jag gå till frissan, då får du troligtvis bäst resultat + en massa tips.

Lycka till.

• Barn o Katt Mamma

Några fler tips.........

• MajaLinnéa

Loréal har väldigt bra hårprodukter, tycker jag.
    Jag har använt dem mycket, och alltid fått fint resultat.
    Finns bilder i galleriet på mitt hår. Den färgen kommer från Lorèal.

• Barn o Katt Mamma

Måste finnas massor av hår proffs här väl?????

• sanna77

Jag hade absolut gått till frisören första gången. Då får du hjälp med att välja en färg som passar dig.

Svar på tråden Färga eller tona håret.........!!!!????