• Två paddlar och en svans

    När får man cravings?

    Hej! Jag undrar ungefär när i graviditeten man brukar bli sådär tokigt hungrig att ens man får springa ut mitt i natten och köpa hamburgare (eller vad man nu är sugen på) åt en?

  • Svar på tråden När får man cravings?
  • Lola Jämtland

    Kanske aldrig om du har tur.
    Det är ju inte alla som får så.


    //Blir det nånsin våran tur.....
  • Jiie

    Är i v29 o har inte fått några än...


    Lilleman har BF 13/12 men jag vet att han kommer 17/12
  • LuMa

    Jag hade aldrig några sådana under mina två graviditeter, däremot var jag ständigt sugen på choklad när jag ammade.


  • Alle

    Det kan man få direkt när man blir gravid eller inte alls.
    Jag har inte haft några riktiga springa-ut-mitt-i-natte-cravings under någon av mina tre grav, men jag har hookat ganska duktigt på McDonalds chokladshake denna gång


    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • miagräddnos

    Jag är i v.20 och har inga cravings alls. Aptiten är nästan åt det "sparsamma" hållet. Frukt, juice, sallad och liknande funkar, men stora, varma middagar har fått ge vika.

  • Jazzyjazzjazz

    Jag är i v 29 och känner mig inte sugen på något speciellt alls. Jag har heller inte känt avsmak för något heller.

  • Två paddlar och en svans

    Tack för alla svar! Har hört att man brukar bli hungrigare mot slutet av graviditeten och typ vilja "äta för två" men det kanske är en myt då. Jag var superhungrig i början men nu, i v. 25, känner jag mig som vanligt.

  • grabbmamman linda

    Hade inga sådana kraftiga att sambon fick åka iväg mitt inatten.. men var lagom sugen på äpplen o röda vindruvor.. inte gröna som jag alltid äter annars.. det tyckte jag va lite konstigt.. 

    Hade mer grejjer som jag absolut inte kunde äta.. som grillade saker.. kyckling revben..  kött överhuvudtaget var inte så poppis under hela grav.tiden..  Choklad kunde jag inte äta alls.. gillar det i vanliga fall oxå.

    Det är allt lite knepigt!

  • Duckan74

    Hade inget sånt alls och skulle inte heller t´vinga iväg min karl mitt i natten för att köpa nåt. Var väldigt sugen på sötsaker, men det är jag som icke gravid också .

  • Thina82

    Jag har heller inte känt att jag måste ha ngn speciell mat. En sak som jag dock känner avsmak för är cola light. Kan tillägga att jag älskade cola light innan jag blev gravid, nu kan jag knappt titta på flaskan.

  • JagL8

    När jag väntade min dotter kände jag inte sug efter något särskilt. Åt som vanligt.

  • LB1978

    När jag väntade mina pojkar fick jag cravings ungefär i vecka 22-25.
    Nu väntar vi en flicka och än har jag inte "cravat" efter nåt, är i vecka 38

  • Mrscaro

    tror de var mer vanligt förr i tiden pga att man inte fick i sig tillräckligt av allt man behövde..men nu för tiden äter vi en allsidig kost o får sällan craving...de enda ja kände av var att ja åt massor med frukt men inte dom 2 sista mån.

  • Två paddlar och en svans

    Usch ja, Cola light har plötsligt blivit så äckligt och choklad är ingen höjdare, socker över huvud taget smakar usch, kött och ägg är däremot jättegott. Känner mig som värsta stenåldersmänniskan.

  • Två paddlar och en svans

    Men eller hur frågar ALLA som inte har varit gravida om man äter en massa konstiga saker? Det liksom förutsägs att man ska börja tugga på väggarna (av murbruk). Verkligen en seglivad myt. Och så försöker de få en att "ta en kaka till nu när du måste äta för två". Har verkligen ingen lust att bära runt på två (vuxna) kroppar ;)

Svar på tråden När får man cravings?