• o0Tessan0o

Hur ofta känna bebis i V.24?

ja,som frågan lyder

• Svar på tråden Hur ofta känna bebis i V.24?
  • Kråka

Min sparkar runt och lever om varje dag. Den har litet bestämda tider då den är aktiv. På morgonen och sent om kvällen är det mest men även litet då och då under dagen.

• o0Tessan0o

Är det farligt för bebisen om man ruskar runt magen lite för att få ngn respons där innefrån?

• Diinaa

Jag brukade alltid känna varje morgon och kväll . Om jag blev orolig å ville känna henne sparka så drack jag iskallt vatten och buffade till lite . Då började hon sparka =)

• Jiie

Kanske inte farligt men varför?
    Tänk dig hur mycket ett nyfött barn sover, du kan du tänka dig hur mycket dom sover i magen!
    Efter v 25-26 kommer du känna det tydligare o oftare, o tro mig...det är inte alltid roligt!!

Lilleman har BF 13/12 men jag vet att han kommer 17/12
  • o0Tessan0o

hmm,ska testa det där med iskallt vatten :)
    Har nämligen kännt av h*n varje kväll i 3 veckors tid men ingenting i lördags och inget igår.Ruskade lite med fick ingen respons men sa när jag skulle sova(ligger alltid på höger sida) fick jag iaf 3 sparkar

• AnniPanni

Jag har känt av lillasyster varje dag i ett par veckor, är nu i v25.
    Det är :inte_ farligt att buffa på magen för att få lite respons. Det som händer är att det blir som svallvågor i fostervattnet. Iskallt vatten, att äta något och lägga sig ner är trix som i alla fall brukar fungera på det flesta.

Svar på tråden Hur ofta känna bebis i V.24?