• Lysande

Magen har blivit mindre...v.14

Hej,

Jag är ju lite nojig av mig efter ett MF i ryggen. Jag är nu i vecka 14 och har tidigare haft en liten mage som kanske inte har setts så mycket av andra, men den har känts. Jag har mått väldigt dåligt också under 8 veckor och det har blivit mycket bättre nu vilket ju då gör att det inte känns som att jag är gravid längre...

Jag tycker nu också att det känns som att magen har blivit mindre, tycker att den borde bli större nu, men istället har det blivit tvärt om, vad är det som har hänt? Känns inget längre och magen blir mindre...

Är det normalt?

• Svar på tråden Magen har blivit mindre...v.14
  • Tigertofflan

Jättenormalt!!

För   innan v 16,17-20 så är det ju inte bebismage (livmodern) som vuxit utan det är bara svullen mage, svullna tarmar.

Innan den riktiga magen börjar synas, brukar svullnaden lägga sig, och många upplever då att magen blivit mindre.
    Helt normalt och inget att oroa sig över!!  

Leo 02 ~ Tim 04 ~ Sam 05
  • Mama2B

Precis som Tigertoffland säger är det helt normalt. Är själv i vecka 22 och det är först nu som jag börjar få lite mage. Upplevde samma som du efter v 12 att magen liksom försvann och jag kände mig inte gravid längre.

• Lysande

Tack snälla för dem svaren!!

Det kändes skönt att höra! Där för det verkligen en sten från hjärtat, det är ju så svårt när man aldrig har gjort det här och inte vet hur det ska vara. Så tack snälla för att ni tog er tid och svarade!

Lisa

• Moonis

Som dom andra skriver så är det bara svullna tarmar från början som lägger sig efter ett tag.
    Så du behöver nog inte oroa dig över det

Svar på tråden Magen har blivit mindre...v.14