hur funkar alfa kassan?
Den ligger på 320:- per dag .
Sen då vad e det mer för regler?
Den ligger på 320:- per dag .
Sen då vad e det mer för regler?
puffar
regler? får du ut det minsta beloppet blir det 4800:- efter skatt.
Är inte alfa kassan avskaffad nu?
Noop den är inte avskaffad. Måste själv söka ersättning därifrån då "min" riktiga a-kassa lyckats avanmäla mig från sitt medlemsregister genom att inte skicka ut några nya inbetalningskort när de delade sg från facket så nu får jag sota genom att gå på alfakassa istället för att få a-kassa baserad på min lön. Har man alla räkningar på autogiro utgår man tyvärr från att allt är ok.
Grundersättningen får du ut om du inte uppfyller arbetskravet eller är medlem i en annan a-kassa, alla a-kassor betalar ut grundersättningen till sian medlemmar om de inte uppfyller kraven för ersättning baserad på inkomst. Har du varit medlem i alfakassan och arbetat de senaste 6 månaderna minst 80 tim/mån så betalar de ut ersättning baserad på din lön.
Det är väldigt lätt att hitta infon om du går in på www.alfakassan.se och kollar under fliken arbetslöshetsförsäkring/ grundersättning.
Ja just det, du måste vara anmäld som arbetssökande hos arbetsförmedlingen självklart.
Tror att man måste betala a-kassa avgift för att få a-kassa. Men jag är inte helt hundra....
du skattar ju på din dagpenning oxå=) så du får ta 320*20 o sen dra va skatten på den summan =)