Tvillingar + hicka :-)
Ni som väntar tvillingar, har ni upplevt att många gånger har de hicka samtidigt..?! Tycker jag är himla lustigt..eller det kanske det inte är!? (???)
någon som upplevt samma som jag /hoopa
Ni som väntar tvillingar, har ni upplevt att många gånger har de hicka samtidigt..?! Tycker jag är himla lustigt..eller det kanske det inte är!? (???)
någon som upplevt samma som jag /hoopa
Jag är själv tvilling men kan tyvärr inte minnas om jag och brorsan haft hicka samtidigt någon gång
Nu har ju jag inte burit på tvillingar, men det kan säkert vara så att dom hickar samtidigt. När jag var gravid så fick Ludde hicka nästan varje gång efter jag hade ätiti ngt sött. Gissar på att han glupskade i sig lite för mycket fostervatten för snabbt, när det smakade sött.
Mina brukar inte ha hicka samtidigt, dom brukar turas om
Oj, jag läste TS inlägg lite för snabbt.. Fattade det som att tvillingarna var födda
Hur känner man när barnet har hicka i magen? Hur känns det?
hmm.. ja säker är det så
får ju i mig en hel del sött ibland oxå
det är liksom en regelbunden "pockande" känsla, inte alls som vid sparkar/buffar.. Lite enerverande ibland när d hållt i sig ett tag..!
Har läst någonstans att där det känns mest är där barnet har ryggen vänt.. så när de har det samtidigt (för det är ju inte alltid som tur är
) så vet man hur de ligger i magen ungefär, e spännande faktiskt
Mina twins har haft hicka samtidigt några gånger. Jag kan peka på magen åt BM när hon ska lyssna eftersom jag vet var hickan senast var! Mycket praktiskt och tidsbesparande.
Mest har det hicka vid ungefär samma tid på kvällen, mellan 20 och 22!
När jag var gravid med mina trilingar hände det ibland att de hickade samtidigt.
Det var nästan konstant någon bebis som hickade och det blev vansinnigt irriterande tillslut när det hela tiden "hackade" i magen.
Ja fast bara en gång, ibland exakt samtidigt och sen kom dom i otakt. Annars turades dom om, det var väldigt mycket hickande mot slutet
Jag tycker nog att de får hicka när jag ätit godis, och det händer att de hickar samtidigt.
Det känns mycket mer när barnet har fixerat huvudet nedåt, då känns det som man stoppat upp en väckarklocka i rumpan,( fast inte för att jag gjort det men jag kan tänka mig)