• Gulla

Fårskinnsfäll från Rusta?

Är ute efter ett lammskinn/fårskinn till den kommande bebisen. Har ju förstått att IKEA inte rekommenderar sina skinn till bebisar, men är det någon som vet hur det är med de från Rusta? På deras hemsida står det att det går bra att ha till barn, men inga specifikationer.

Har även kikat på lammskinn.se och det verkar ju bra priser och kvalitet, men givetvis vore det skönt att kunna köpa ett på plats så att säga. Babyproffsen och andra barnaffärer har ju, men till mkt dyrare priser.

SÅ! Någon med erfarenhet av Rustas skinn? Tvättbara?

• Svar på tråden Fårskinnsfäll från Rusta?
  • Virriga familjen

De som är på RUSTA är ännu sämre kvalitet än de som är på IKEA så jag skulle då aldrig använda det till ett barn. Vi har ett från Rusta som hunden använt och det luddar jätte mycket. Dessutom så är de inte så mjuka som "riktiga" babyskinn är. Har även ett från lammskinn.se och det är gudomligt mjukt och fint och luddar inte. Fick det av bäbis blivande mormor, så de kan jag rekomendera!

• Gulla

Aha, tack så mkt för synpunkterna! Känns ju inte så lockande med Rustas då. Blir väl en beställning istället

• Gulla

Tack, det lutar absolut mot att jag beställer därifrån

• Gulla

Förresten, November2007, köpte du deras babymodell eller? Såg att det fanns fler, men att babymodellen var tvättbar. Synd att deras lilla modella hade utgått, den man fick två för 399 kr... men det är ju fortfarande jättebra pris på dem.

• Virriga familjen

Jag har babymodellen och det skinnet är verkligen fint. Jätte mjukt och luktar inget konstigt! Och ett plus att det är tvättbart!

• Tiramisú Con Amore

Vi köpte ett jättefint på Barnens Hus för 399kr inte alls dyrt tycker jag. Dessutom var det exakt storlek för liggkorgen, sittdelen samt babyskyddet. Den har hål som ej är särskilt synliga men de är till för att kunna dra igenom bältena.

ღ ♥ ღ 1+1=3 BF 5/1-08 ღ ♥ ღ
  • November2007

Gulla- ja vi köpte babymodellen, den är lite mindre än de andra. Mamma köpte det större och den var för stor till vagnen så det var bra att vi tog den mindre typen!

• November2007

Nej, fel av mig! Vi köpte inte babymodellen då jag tyckte den såg så gulaktig ut.. utan vi tog det naturvita skinnet, men den finns i två storlekar. 80-90 cm och 90-100.. Vi tog 80-90, och mamma köpte den större! De är dock inte beredda att tvätta, men det finns ett medel som man kan torka bort smutsen ifall det skulle komma..

• Virriga familjen

Ja babymodellen är väldigt gul från början, men den bleknar med tiden.

• Gulla

Har ni långhår eller nerklippta varianter? Låter ju väldigt bra att ni är så nöjda med de beställda skinnen. Måste helt enkelt inhandlas Jag funderar bara på hur man ska få hundarna att inte ockupera denna härliga liggplats för jämnan... haha. Får väl ha det uppe när det inte används av bebisen.

• Virriga familjen

Jag har ett som inte är klippt. Och det ligger i säkert förvar för alla djur som vill ligga och gosa på det.

• Gulla

Har JYSK lammskinn oxå? Antar att ni har ett sånt MagicQueen och är nöjda? Det är ju alltid kul att kunna kika på ett live så att säga, JYSK finns ju lite här och var.

Svar på tråden Fårskinnsfäll från Rusta?