Biverkningar av citalopram?
Jag började äta citalopram igår igen.
Började med en tablett igår kväll (20mg) och idag kan jag inte slappna av.. det spritter i kroppen och jag är är rastlös, uppspelt och kan inte vara still.
Är det normalt?
Jag började äta citalopram igår igen.
Började med en tablett igår kväll (20mg) och idag kan jag inte slappna av.. det spritter i kroppen och jag är är rastlös, uppspelt och kan inte vara still.
Är det normalt?
jag fick ingen biverkning alls och har käkat dom ett bra tag nu ca 7 år..men dom hjälper inte så får äta 2st 20mg om dan nu (40) men inte faan hjälper d heller...tycker citalopram e skit ..men men bara min åsikt..andra kanske mår bättre av d
Hej
Jag åt citalopram fram till i mars i år. När jag började äta dem så fick jag svårare ångest och mådde sämre till en början. Det är helt normalt att det upplevs som värre först men sen började citalopram verkligen hjälpa mig.
Jag åt 20 mg och tyckte att de fungerade jättebra.
jag har också tagit citalopram tidigare. tyckte det var underbart, förutom att jag inte kunde få orgasm av det. men det gjorde mig mycket lugnare och mer harmonisk.
kan hända att du tagit för stor dos för snabbt, du kanske borde börjat med en halv tablett i några dagar.
minns att jag fick rejäl yrsel när jag började trappa ner med mina...
Tack för era svar.
Jag fick också jättemycket yrsel när jag slutade sist..
Nu är jag bara helt konstig i kroppen och käken skakar..
Kanske jag ska börja ta en halv då i ett par dagar för det är inte kul att vara såhär och jag är helt tom i skallen. (nästan lite borta?)
vill bara komma ifrån ångesten så jag kan börja leva så fort som möjligt
ja, min läkare började med 10mg på mig i en vecka och sedan fick jag höja dosen till 20 mg.. kanske bäst att du gör så också