• Abunai

Stora nappar?

Jag har inte testat, ännu, men är inte de flesta nappar jättestora? Alltså den grejen de suger på, det ser ut som om den når ner i halsen på barnet! Jag använder en napp (kommer inte ihåg vad märket heter) som ska vara speciellt för 0-4 månaders som är lite mindre, men tycker ändå den ser stor ut. När de suger på bröstet har de ju inte så mycket i munnen? Varför är de så stora och klöks inte barnen av dem?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-24 12:40:41:
    mam mini ulti heter nappen vi har nu

• Svar på tråden Stora nappar?
  • sjögurkan

När barnet ammar har det faktiskt mer av ditt bröst i munnen än vad man tror. Bröstvårtan går ända längst bak i munnen, beroende på att barnet även suger in en del av vårtgården i munnen. På så sätt klämmer barnet ut mjölk istället för att suga.
    Jag tycker du ska prova dessa nappar, MAM har små nappar dom har fungerat bra på vår son.

• Abunai

det är som sagt mam vi har, men han "ploppar" ut den hela tiden. har tänkt att det är för att den är så långt inne, men du har rätt... det finns inget annat märke på affären här som har nappar för yngre bebisar. men man kanske ska åka in till stan och köpa? tror ni det hjälper mot "utploppningarna" att byta märke? något bra märke som rekommenderas?

• signaturbyte

Saga ploppade ut napparna först också, innan hon fattade hur man sög på dom. Hade också 0-4 månader nappar.

Abunai skrev 2007-09-24 12:49:02 följande:
    det är som sagt mam vi har, men han "ploppar" ut den hela tiden. har tänkt att det är för att den är så långt inne, men du har rätt... det finns inget annat märke på affären här som har nappar för yngre bebisar. men man kanske ska åka in till stan och köpa? tror ni det hjälper mot "utploppningarna" att byta märke? något bra märke som rekommenderas?
  • Mizzz

Min son ploppa ut om oxå. Vad som hjälte här var större nappar Så det behöver ju inte vara för små.

• Abunai

Var en snabb runda ut på stan o köpte esskas mini, men han ploppar ut den med! Några tips..?

• Joje

Min son fick också lite kräkreflex av nappen i början, men det försvann efter någon vecka. Han spottade också ut nappen, han kom inte på hur han skulle suga på den. Jag brukade hålla i nappen åt honom en liten stund tills han fick bra tag - fungerade bra! Som sagt, de har lättare att få tag i större nappar.

• Abunai

Så då kanske man ska köpa lite större...

Jag får alltid hålla i nappen, annars åker den ut nästan direkt. Han tar liksom stora "amnings-sugtag" så att den åker ut och in med jättestora rörelser. Men så gör han hela tiden, börjar inte alls att suga "rätt" efter en stund, som din kille gör Puff..

• Vildblomman

det tar ett atg fö rdem att vänja sig min son sög inte rikigt på natten så jag slapp hålla i den när han var runt 3-4 månader

• Abunai

Oj, kan det ta så lång tid! Ja min är ju bara 7 veckor gammal. Det är bara så jobbigt att behöva hålla i den hela tiden, man vill ju använda den så att man ska slippa bära och trösta och ha händerna fria.

• MissLilo

prövat nukk?

enda som fungerade p mina barn i blrjan när de var så små. Ine fr''n de ar över 6 mnader kunde de använda mams valiga nappar.

• Abunai

nej, har inte provat fler än mam och nu esska. man kanske får köpa lite olika märken och ha en liten provdag. =)

• ee06

Jag har köpt en NUK napp som jag tycker ser mindre ut än de andra ni nämt. Men den spottas ut minst lika mycket ändå ;)

• nasse1

NUK nappen ska vara bra!den enda min dotter tar de är anatomiska.

• sjögurkan

Prova och massera barnet på kinden nära munnen när nappen sitter på plats, det kan stimulera att han suger tag bättre

Svar på tråden Stora nappar?