• Latino

Vag gör man om man misstänker mögel i sitt hus?

Som frågan lyder. Vem kontaktar man och vad kostar det? Huset var besiktigat när vi öpte det för knappt ett år sedan av Anticimex. Om vi upptäcker mögel nu, kan det gå på dolda fel-garantin? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vag gör man om man misstänker mögel i sitt hus?
  • SnyggEric

Jag tror inte att det kan gå på dolda fel garantin, eftersom att det kan ha kommit mögel efter att ni köpte huset. 

Var har ni möglet?
    Eric är snygg idag.
  • Latino

Jag VET inte om vi har mögel, men jag tycker mig ana en lukt i skåpet brevid diskmaskinen. I det skåpet finns alla slangar från diskmaskinen som leder till avloppet.

• Lishon

Läste i en annan tråd om jordalger. Kan det inte vara det i de där slangarna. Mögel har ju en jordliknande doft. Bara ett tips!

Latino skrev 2007-09-24 13:14:14 följande:
    Jag VET inte om vi har mögel, men jag tycker mig ana en lukt i skåpet brevid diskmaskinen. I det skåpet finns alla slangar från diskmaskinen som leder till avloppet.
  • Ior gumman

Finns att låna en apparat på miljö och byggnads kontoret i din kommun, den är gratis o låna, jätte lätt att använda! den mäter mögel o fukt skador.
    Lycka till!

• Jag så klart

I våran försäkring ingår det att vi kan ringa för en extra besiktning om det är något vi misstänker.

När man bor i hus är det välldigt viktigt att använda avloppsrens å kalkmedel med jämna mellanrum.. Avlagringar i avloppen kan lukta nåt förjävligt..

Svar på tråden Vag gör man om man misstänker mögel i sitt hus?