• 9799

Vart kan man åka över jul och nyår?

Nu är jag ute i väldigt god tid, men vi funderar på att åka utomlands över jul och nyår 2008. Men har inte en aning om vart man kan åka. Vi vill inte åka till Thailand. Är det varmt på Mallorca då?? Någon som har tips?? Vi vill ha sol och bad och vi har barn med oss. Alla tips ni har tack!!

• Svar på tråden Vart kan man åka över jul och nyår?
  • glammis

Mallorca är ju supermysigt men för värmens skull tycker jag att ni ska åka till Gran Canaria, finns väldigt fina platser där också + att det är barnvänligt.

• FruGustavsson

kanarieöarna är bra att åka till över jul , på sunwinghotellen har de julbord o gran o kalle.. det är lagom varmt om man har barn med sig, tyvärr kanske det är lite väl turistigt om du förstår vad jag menar, inte så många orörda ställen..

• skrutthumlan2

jag kollade o bokade resa igår, finns inte sådär jääääättemkt kvar på chartersidan. men vi åker till teneriffa, tyvärr är man ju inte garanterad sol där! vi åker bara en vecka så det kändes för långt att sitta på ett flyg i 11-13 timmar!

• skrutthumlan2

aha, såg att du menar nästa jul o nyår....

• hotten

i jul åker vi till Dubai, kort flygtid, lagomt varmt å billigt (eller om man väljer så kan man göra resan svindyr oxå.. allt finns ju där i alla prisklasser)

nästa år jul å nyår börjar vi att fundera på men bokar inget förräns i mars-april skulle jag tro, blir förmodligen runt jorden på 30 dar med längsta stoppet på nya zeeland.

annars har vi aldrig varit borta över julen tycker det är mysigt hemma oxå då, men nu när barnen går i skolan så är det ju svårt att få ledigt längre...

canaris är vi annars alltid några veckor-månad varje år runt dec-feb... helt ok men har man otur med vädret så är det ju inte så kul..

Svar på tråden Vart kan man åka över jul och nyår?