• Premismamma

behovsanställd

när jag blev anställd sa min arbetgivare att jag hade 3 månaders provanställning.

jag fick inget arbetsgivarintyg eller anställnings bevis vilket nu har resulterat i att jag blivit avstängd från akassan.
    tills hon fyllt i papprena .
    jag frågade samtidigt om jag var provanställd eller behovsanställd. jobbar ca 20timmar i veckan. jag söker heltid.

hon vet att jag måste söka jobb men nu till min fråga.

som behovsanställd! kan jag gå på dagen eller har jag uppsägningstid??

• Svar på tråden behovsanställd
  • 061104
    Premismamma skrev 2007-09-24 15:49:33 följande:
    när jag blev anställd sa min arbetgivare att jag hade 3 månaders provanställning.jag fick inget arbetsgivarintyg eller anställnings bevis vilket nu har resulterat i att jag blivit avstängd från akassan.tills hon fyllt i papprena . jag frågade samtidigt om jag var provanställd eller behovsanställd. jobbar ca 20timmar i veckan. jag söker heltid.hon vet att jag måste söka jobb men nu till min fråga.som behovsanställd! kan jag gå på dagen eller har jag uppsägningstid??
    Det beror väl på hur länge du har varit anställd? Jag tror att du har uppsägningstid som på alla nadra jobb trots att det är behovsanställning.
  • vinylblomma

Har du inget anställningsbevis, alltså inte skrivit på papper att du jobbar där så kan du väl gå på dagen. Lika lätt som du kan bli sparkad på dagen.

Svar på tråden behovsanställd