Nån som målat bruna lister vita?
Jag kanske ska måla de vita
Många frågor

Jag har velat fram o tillbaka i många år nu

Vi slipade, grundmålade och målade sen med vit färg, det blev bra.
Nej det gjorde vi nog inte, slipade mer upp ytan så att färgen skulle fästa.
Ska slipa vår trapp nu och måla den vit, där lär man nog vara riktigt noga att få bort allt lack, det är ju en yta som slits mer ään lister. Fråga i en färg affär, jag är ingen expert direkt.*L*
Om du inte vill slipa räcker det att tvätta med målarsoda och grunda med v-slip. Vi har målat några av våra lister vita, men de flesta har vi faktiskt bytt ut helt. Kostar inte så himla mycket och man slipper massor av jobb!
Jag tvättade av dem med vatten och diskmedel och målade sedan direkt där de satt. Detta var vid nyår, ser skitfint ut och hur mycket nöter man på listerna liksom?
Vi slipade bara av om det var skavanker. Sedana grundade vi coh målade vitt. Hur enkelt och snyggt som helst. Tom tonåringarna målade sina lister till sina rum och de blev lika fina.
målade ni om fönstrena också? Jag bävar , 16 fönster som ska målas då, ute imellan o inne, vilket jobb ,
Nej det gjorde vi inte. Det var listerna vid golvet som var bruna. De runt fönster och dörrar var ljusa och de tog vi samtidigt.
Tvätta med målartvätt, grunda med grundfärg och måla med lackfärg. Jag har behövt stryka två gånger med lackfärgen, och då har jag slipat lätt emellan.
Om man börjar spackla och slipa listerna innan målning tar det väldigt mycket tid, och ger nästan ingenting eftersom man inte ser små skavanker under färgen ändå.