• lajjalo

kan man sälja sitt kök?!

vi ska totalrenovera vårt hus nu i höst.
    vårt nuvarande kök är från ikea och tillverkas fortfarande. tror det heter ståt eller liknande. det är vitt i trä med vitrinluckor på överskåpen och bänkskiva i ek. till köket hör kyl och frys i stapel, ugn från elekrohelios, keramikhäll och en trogen diskmaskin.
    allt är ca 10 år gammalt och fungerar hur bra som helst, men nu när vi ska bygga ut köket så tänker vi sätta in nya vitvaror och ett kök som vi själva ritat och valt.

min fråga: kan man sälja kök? eller skänker man bort det?
    kan man få några som helst pengar eller ska man bara vara glad om någon överhuvud taget vill ha det?

tacksam för hjälp och svar...

• Svar på tråden kan man sälja sitt kök?!
  • tifili

ta ett kort o sätt ut på blocket

• kasa

Sälj ja.... Jag har själv köpt till x tra huset på detta vis o är hel nöjd.
    Är nu på jakt efter 2 st beg bänkskivor utan hoar så jag letar på ....
    Mvh Karin

• bubbli

hihi..jag hade kunnat ta det...mitt kök är så inih*lv*te fult att jag spyr varje gång jag ska laga mat,men jag vägrar köpa nytt då vi hyr lägenheten..
    självklart är det värt ett försök,men jag har ingen aning om det passar till andras kök om du förstår vad jag menar...med mått osv...vitvarorna går ALLTID att sälja förutsatt att du inte tar så mycket för dom..!

• Maraschino

Som sagt ta ett kort och lägg ut en annons på blocket!! Ligger flera kompletta kök ute nu så många gör så!! Om inte annat kan ni ju få en slant för det gamla att lägga på det nya!!

• AnneSophie

Klart att du kan sälja ett kök.

Om jag säger såhär... Om vi kunde sälja det hemska gula furuköket från 80-talet på Blocket med hyfsad förtjänst så kan ni sälja ett nyare IKEA-kök.
    Sätt ett vettigt pris, ta snygga bilder och skriv en bra annons.

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • lajjalo

då ska jag städa och plåta och lägga ut på blocket...
    tack för era tips!

Svar på tråden kan man sälja sitt kök?!