• Petrah

DVD eller video?

jag hatar DVD eftersom dom är så komplicerade. man trycker o trycker o inget händer. och den är sååååååå långsam så jag kastar snart ut den

Wild, Raw and Beautiful
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden DVD eller video?
  • Frila2

Älskar DVD. Fort, enkelt och smidig. Jäkla VHS som tar en evighet. Man måste spola fram och spola tillbaka. På DVD väljer du ju precis var du vill kolla, hoppa fram eller tillbaka i kapitel tar ju någon sekund, man väljer språk, textning mm genom att trycka på en knapp eller två. DVD är överlägsen VHS enligt mig.

• Petrah

vår förbannade DVD som snart är smulor går inte att backa på dit man vill. och när man stänger av den så spela den upp där den va när man tryckte av den.
    samma sak om man ska byta språk om man missat det så går det inte backa längst bak utan den backar bara en bit där den va.... jaja, ni fattar säkert. men den är ändå inte paj

Wild, Raw and Beautiful
  • Vildblomman

helt klart är nåt fel på den..vad är det för märke?

Jag älskar DVD! den ända nackdelen är att det inte är lika lätt för barn med DVD som med VHS.

Petrah skrev 2007-09-24 20:50:37 följande:
    vår förbannade DVD som snart är smulor går inte att backa på dit man vill. och när man stänger av den så spela den upp där den va när man tryckte av den.samma sak om man ska byta språk om man missat det så går det inte backa längst bak utan den backar bara en bit där den va.... jaja, ni fattar säkert. men den är ändå inte paj
  • Petrah

Det är en fucking philips och den här nere är en Yamaha, fast snart är båda ett minne blott av märket END

Wild, Raw and Beautiful
  • Dino78

Spelar ingen roll. Tycker inte det är svårt att handskas med nåt av det men DVD är ju lite smidigare ändå eftersom man kan hoppa i kapitel och så. Men jag har både ock och använder båda.

DIF i själ och hjärta
  • W W

helt klart dvd för då behöver man ingen tv utan kan kolla på datorn..

• Dino78
    vår förbannade DVD som snart är smulor går inte att backa på dit man vill. och när man stänger av den så spela den upp där den va när man tryckte av den.samma sak om man ska byta språk om man missat det så går det inte backa längst bak utan den backar bara en bit där den va.... jaja, ni fattar säkert. men den är ändå inte paj
    Att den spelar upp där man var när ni stänger av är ju bra. Samma sak gör ju en video (såvida man inte spolar tillbaka förstås). Tar du däremot ut filmen så kommer den inte spela upp där du var. Stör man sig på det är det bara en enkel knapptryckning på MENU så kan man lätt trycka på starta film igen.

Att man inte kan backa dit man vill låter ju dessvärre lite skumt, dåliga batterier kanske? *skojar*

Byta språk kan man enkelt göra genom att trycka på LANGUAGE på fjärrkontrollen så kan man blippa mellan alla språken medan filmen går.

Men strular den mycket så kostar ju en ny som tur är inte särskilt mycket!
    DIF i själ och hjärta
  • Atamon

Använder både DVD och video så jag kan inte välja vilket som är bäst. De fyller olika funktioner.

• ericas mamma
    kanske dax o uppdatera till en nyare
    || Erica är mitt liv, mitt allt
  • 1Moonlight1

Jag röstade på dvd, det enda negativa med den är att om dosan är söder eller något så går det inte att fixa text. Medans på vhs så kommer texten automatiskt. Fast det kanske bara är min dvd som man inte kan välja text på själva dvdn utan måste ha dosa.

• cruZZe

Testa trycka stop 2ggr. Många DVD har memoryfunktion just för att man ska kunna stoppa och ändå fortsätta titta där man var. Sen tycker jag nog att du antingen kan läsa instruktinerna eller helt enkelt sluta vara teknikfientlig. DVD slår VHS på exakt allt. T.o.m i att vara lättskött.

• Marie IE B

Håller med Petrah !!!! Jag känner mig så gammal när jag säger att jag föredrar gammal hederlig VHS men så är det. Jag är ändå ganska teknisk av mig, löser nästan alla dataproblem på jobbet, får äran att installera både telefoner, faxar och annan utrustning när det ska göras. Både mamma och pappa ringer till mig när det är nå't som strular med deras tv, video, mobiler o s v. Men när det kommer till dvd går det oftast snett. Alla dessa menyer och olika val man ska göra, tittar man se'n inte klart utan vill fortsätta nästa dag ja då måste man veta var man slutar titta. Tänk, ett videoband stannar när man trycker på stopp och börjar spela därifrån nästa gång.
    Länge leve VHS !

• Elli47

Dvd är enklast om det inte är något fel på den alltså... annars är det absolut enklaste hårddisk på boxen där du spelar in!

• Laire

Älskar DVD! Visst är det en del att lära sig för att få spelaren att göra som man vill, men när man väl gjort det är det underbart!

Så är jag hörselskadad, och kan äntligen få text på nästan alla svensktalande filmer! Fanns praktiskt taget aldrig på VHS.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • kolakaka

dvd värdelöst barnen kan inte sätta på den själv, tacka vet jag vhs!!

• Linda1976
    kolakaka skrev 2007-09-25 12:48:21 följande:
    dvd värdelöst barnen kan inte sätta på den själv, tacka vet jag vhs!!
    Kan dem inte? Du får lära dem! Min 2,5åring fixar det utan problem.

Vi har både och, spelar in på vhs.
    Linda, faktafanatiker, språkpolis och vardagsglamourberoende.
Svar på tråden DVD eller video?