Välkomstdrink - hur mycket ska man beräkna per person?
Ska ha klassträff i helgen och undrar om någon vet ungefär hur mycket välkomstdrink man bör beräkna till varje person?
Tar gärna emot förslag på välkomstdrinkar också (inte allt för dyr).
Ska ha klassträff i helgen och undrar om någon vet ungefär hur mycket välkomstdrink man bör beräkna till varje person?
Tar gärna emot förslag på välkomstdrinkar också (inte allt för dyr).
1 glas?
Ja, men jag menar hur stort glas (cl)?
Beror på hur länge ni ska mingla innan det händer något, samt vad det är för drink! Om ni bara ska skåla i mousserande vin (mingen 15 minuter) räcker det med drygt en dl. Är drinken av bål-typ och ni ska mingla runt i en halvtimma - då kommer många att vilja fylla på sitt glas, jag skulle räkna på ca 2-3 dl bål pp. Givetvis beroende på om det är folk som gillar att festa, samt hur mycket alkohol det är i drickat...
Förslag på drinkar, tja, billigt bubbel går ner... Chapel Hill kostar 55 kr och räcker till 6-7champagneglas. Man måste bli glad av bubbel!
Annars är det ju enkelt att blanda vodka med likör, saft och mineralvatten/sprite och lägga i frysta bär i stället för is. Tex 2-4 cl billigaste vodkan, 2 cl pressad citron, 2 cl högkoncentrerad flädersaft, 2 cl valfri god fruktlikör och mineralvatten. I med frysta bär vid servering. Eller lika delar vaniljvodka och sour apple, fyll upp med sprite, mycket is.
Sangria brukar gå hem eller något bubbelbål med mousserande vin, jordgubbar och melon.
piggelindrinkar är smarrigt , & lite roligt....
Till en person brukar vi ta
2-4 cl billig vodka
fyll upp halva glaset eller lte mindre med någon fruktsoda
sedan sätter du i en piggelinglass ..
smarrigt värre & roligt på samma gång ....
ha det så roligt på klassträffen
Tack för tipsen, får se vad jag hittar på.