• wac

svullen mage, 16 månaders

Undrar om det är normalt på små barn att ha svullen mage. Min son föddes med ganska stor mage i förhållande till sin kroppsbyggnad. Jag har ej tänkt på det mer, men ´på sistone har den svullnat till rejält. Finns det några andra tecken jag ska kolla efter innan jag vände mig till vc? Han kräks lite på natten, men det kan vara kopplad till förkylningen han haft senaste veckorna.

• Svar på tråden svullen mage, 16 månaders
  • Lm71

Nu är det väl med magar som med allt annat, individuellt men ser du andra tecken på att han inte mår som han ska? Min son har också en mage som ser ganska svälld ut emellanåt, men han har haft en del bekymmer med sin mage, så det är svårt att jämföra med "normala" magar. Dock gick han i tarmsvält som liten (1 mån) & då var det en riktig "svältmage" det handlade om, med tydlig venteckning på magen.
    Gluten & mjölkallergi kan ju ge svälld mage, men då bör du ha märkt andra symtom också, såsom kräkningar, magknip, försämrad aptit, allmänpåverkan öht.
    Svårt att ge råd, men är du orolig så hör efter med BVC eller VC. Oftast brukar man ju som mamma känna på sig när ngt är fel... 

Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall....
  • svensdotter

jag hade konktat..bss eller något..
    bbss=barnsjukhus

Svar på tråden svullen mage, 16 månaders