• Anonym (slappis)

Vilka knipkulor tycker du är bäst?

Jag ska skaffa mej knipkulor. Känner mej lite slapp efter att jag fött barn.
    Så nu undrar jag vilka du skulle rekomendera?

• Svar på tråden Vilka knipkulor tycker du är bäst?
  • Anonym

Har inga knipkulor men efter nästa graviditet tror jag att jag ska skaffa! Har hört bra saker om kulorna som sitter i en tråd som man kan ha även när man är ute och går tex.

• Anonym (slappis)

Puff

• Anonym (slappis)

Motivera gärna.

• Anonym

Dom är gjorda i silicon och inte i plast så det skramlar inte dvs hörs inte när man använder dom. Dessutom är snöret mellan kulorna också täckt med silicon så det är lätt att rengöra. Och dom är inte mycket dyrare än dom i plast.

• Anonym (säljare)

Jag håller också på smartballs av olika skäl.
    Kollade på apotekets och reagerade över rengöringen. Tvål och vatten!
    Nänänä, som säljare rekomenderar jag skölja av med ljummet vatten, lufttorka, på med hygiene som är ett desinfekterande medel just för sexleksaker, lufttorka, klara att använda igen.

• Anonym (säljare)

Dessutom så är dom faktiskt billigare hos olika företag som säljer sexleksaker än apotekets. Smartballsen kostar ca 220kr jämfört med apåotekets som ligger på 400kr.

• Anonym (apotekets)

vielle går att köpa på andra ställen som det står i andra länken. var bara det att det är från apoteket jag känner till de.

• Lis Alm

Jag har testat apotekets kulor och gillade dem inte alls (om det nu är samma som jag köpte för ett par år sedan) De var då i hårdplast med en nylonlina (fiskelina) det kändes inte alls hygieniskt och lina skar in (vilket inte var skönt).
    Priset är också helt fel!

Jag säljer idag leksaker och rek också Smartballs som är i silikon (bra ur allergisynpunkt) de är också ljudissolerade så de skramlar inte när man använder dem.

Säljer också mycket av latexknipkulor som idag också är ljudissolerade. Lika lätta att hålla rena. Men om man är latexallergiker kan man inte använda dessa.

Kika gärna på knipkulor.se om du vill ha mera information om bäckenbottenträning.

Hoppas du hittar ett par som passar dig.

Svar på tråden Vilka knipkulor tycker du är bäst?