• Angelinas mamma

ikea lån... hur funkar det? snabba svar tack!

Jag ska till IKEA imorgon och funderar på att ta ett sånt där IKEA lån... någon som vet hur det funkar?
    Kan man ansöka där och handla direkt, eller skriva ut kvittot som man får på godkäns kredit via internet och handla direkt, eller måste man vänta några dagar så dom kollar upp inkomsten?

Tacksam om någon vill svara snabbt!

• Svar på tråden ikea lån... hur funkar det? snabba svar tack!
  • ommseif

ikea kredit kan du ansöka om och få direkt på varuhuset, förutsatt att du har ett fastjobb.

• ommseif

det brukar ta typ 5 minuter för dem att kolla upp

(lån vet jag inte)

• Angelinas mamma

Men jag har inget fast jobb utan CSN...
    Någon som vet hur det funkar då?
    HAVE TO KNOW

ommseif skrev 2007-09-25 00:53:58 följande:
    ikea kredit kan du ansöka om och få direkt på varuhuset, förutsatt att du har ett fastjobb.
  • trötter22

du måste ha fast jobb! går du i skolan så är ju inte det ett fast jobb.

• ommseif

hmm minns inte var ett tag sen jag skaffade min ikea kredit, men de tittar ju på vad du hade för inkomst förra året, och så kollar de upp din inkomst nu. Därefter gör de en bedömning på hur stor kredit du kan få - upp till 20 000kr tror jag det är.

• mamma till 2

Fast jobb behöver man inte ha. Dom går nog mest på årsinkomsten. Jag fick kredit förut på 10,000:- fastän jag då inte hade fast jobb.

• trollbottom

Som student kan du få kredit hos Ikea. De kallar det för något speciellt. För ungdomar som flyttar hemifrån.

Dock skulle jag avråda dig. Räntan är grymt hög hos Ikea. Och du får betala tillbaka så mycket mer än om du tar ett lån på en bank eller om du sparar ihop pengarna.

Har själv haft kredit hos Ikea och varje månad gick mest åt att betala ränta än att faktiskt betala av sjävla skulden. Inte roligt alls.

• Nicke

JA, du kan ju få den här.. startkrediten som är till för folk som ska flytta hemifrån och de som pluggar osv. :) Du fyller i ansökan i varuhuset som de faxar iväg och så kan du gå tillbaka efter typ 15 minuter så är allt klart och du får ett tillfälligt kort... eller ja, det är en papperslapp. Sen får du det riktiga kortet hemskickat.

• Angelinas mamma

Jag står att jag är beviljad 3000 utifrån min låga inkomst...
    Men det jag undrar är om jag kan skriva ut kvittot och ta med det och handla redan imorgon, eller om jag måste vänta och få ett sånt där Ikea kort?

Måste verkligen veta...........

Svar på tråden ikea lån... hur funkar det? snabba svar tack!