billiga men bra tapeter
har rusta det ?eller vart handlar ni?
Rusta har väl billiga tapeter, vet ej hur bra de är dock. Finns ju billiga tapeter på typ Beckers oxå. Beror ju lite på vad du menar med billiga.
Borosan från Boråstapeter. Även Duro har ett "billigt" alternativ. Det är dock ganska trista tapeter. Jag tror att tapeterna på typ Rusta för 69 kr/rulle är riktigt skräp, svårt att arbeta med, mycket som går sönder (alltså mycket spill) och dessutom inte tål att bli avtorkade med en fuktig trasa efteråt.
Vet att bauhaus har hyfsat bra tapeter. Sen vet jag att beckers har tapeter för typ 200 kr rullen..
En del av Rustas tapeter är riktigt bra. Vi satte in en ny i sovrummet för ett tag sedan och min morbror som är målare sa att det var en riktigt bra tapet.
Sen vet jag ju inte om alla är lika bra dock men man kan göra fynd där.
Vi köpte tapeter från Rusta till nästan hela vår lägenhet när vi renoverade för några år sedan. Inga problem med att sätta upp eller skära dem. Till ett rum köpte vi Boråstapeter. Iofs deras billiga märke men de kostade dubbelt så mycket som Rusta-tapeterna. Det var en riktig skräptapet, svår att sätta upp och flera hål på rullarna så vi fick skära bort massor. Så dyrare var definitivt inte bättre.
Om du vill testa kvaliteten på billiga tapetmärken kan du ju köpa 1 rulle och provtapetsera på en gammal träskiva eller nåt. Man märker ju ganska snart hur tapeten är att skära och hantera när den har klister på sig.
kanske ska testa med rustas då
spännande
vad skulle ni tapetsera med i ett rum till en bebbe som vi inte vet könet med ?
nån mysig grön eller blå färg skulle nog jag ta.. gult funkar åxå!
Coop Forum köpte jag våra på o de sattes upp av mig o en målar mästare o de funkade jätte bra. Jag ville ha VÄLDIGT neutrala tapeter o då gärna billiga om jag inte skulle trivas med dem ...
:~) Karin