• decemberflicka

Grind som svänger "uppåt"?

Jag letar efter en trappgrind som inte svänger horisontellt, utan som man lyftar, ungefär som ett dragspel.
    Någon som vet var jag kan hitta en sån?
    Försöker leta på Babyproffsen, för jag har hört att den finns där, men hittar ingen på hemsidan...

Hannah 19/6-2005, bebis på väg BF 18/1-2008! **Vecka 24 **
  • Svar på tråden Grind som svänger "uppåt"?
  • pritt

Det finns sånna på babyproffsen och babyland, vi har två st
    Den svänger både uppåt och åt sidan, man kan själv välja :)

• polly79

Vi har också köpt på babyproffsen! Billigare än ikea tillochmed...

• decemberflicka

När jag är inne på Babyproffsens hemsida så hittar jag ingen sån grind, men jag hittar på Babyland...men den finns inte i Göteborg?!
    Nåja, det är säkert ett år kvar tills mitt andra barn börjar krypa och intressera sig för trappan, men ÄNDÅ...

• Nericia

jag köpte oxå på babyproffsen,i trä.som man kan svänga uppåt eller utåt. å de är ej så bra. för vi använder våran mycket. å skruvarna har åkt ut så vi får skruva fast dom hela tiden. fast dom är då i trä, så mitt tips är att ej köpa i trä.

• norgesessan

jag säger bara AJ!! Det fanns en sånn på en förskola jag jobbade på, upp till andra våningen där vi hadde våra kläder..Som tur lärde jag mig hur man kliver över den...
    Men jag vet inte om det var en dårlig grind, eller om alla är sånn..

(fortydigande, jag klämde mig på den flera gånger)

• decemberflicka

norgesessan - oj då...inte bra att klämma sig, finns det risk att även barnen klämmer sig så är det ju ännu värre!

Det är bara det att det blir sååå klumpigt och trångt i hallen om man ska ha en svängbar, som inte går att justera som ett dragspel.
    Jag har ju sett de där vita som man drar ut, men det kostar ju en del...

• scooby

Vi köpte våra på Barnens Hus förra året. Då kunde man välja mellan grindar med klämskydd eller utan, som då var lite billigare. Vi har oxå trångt och dessa var enda alternativet för oss. Vi tog de utan klämskydd och har inte klämt oss ännu i alla fall

• decemberflicka

Men VAR klämmer man sig?? Jag förstår inte riktigt...

• norgesessan

det var nog en dårlig grind, alt. hemmabygge..(den användes inte av barnen).
    Den klämdes helt ihop, alt. var det klossar imellan, men at jag klämde mig där uppe...

• decemberflicka

Okej...ja, det har säkert utvecklats en hel del sen dess, men man får vara försiktig!

• norgesessan

vi har ikeas vita som har en dörr i sig, den är vi nöjda med, men i en trappa skall dom skruvas fast..(några plastmojänger skall skrivas fast, som håller grinden på plats)

Hadde den passat hos er hadde jag valt den framför en man måste höja och sänka..ikea grinden är lite lättare..

• The Bumblebee

Barnens Hus brukar ha såna grindar i 2-pack.

Våra söner har dock lärt sig hur man öppnar dem så jag önskar att vi hade köpt en annan sort

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • norgesessan

vi hadde vår i en dörr...
    mina foräldrar har en trägrind från ikea i deras trappa, den tar plats när den öppnas...

• soldis

Den dinns sådana man drar ut också de rullar ihop sig (Som jättehårt myggnät typ). Jag vet inte hur säkerheten är men de borde ju vara ok eftersom de säljs på babybutikerna, tex 1 klass i jönköping (även internetbutik). Funkar kanske bäst nedanför trappen. Praktiska och platssparande är de iallafall.

• decemberflicka

Ja, vi ska ju ha den i nedre delen av trappen, eftersom vi har en IKEA-grind där uppe!
    Ska kolla efter en sån och vad den kan kosta...jag tror jag vet vilken sort du menar!

• Britha

Vi köpte på babyproffsen men jag skulle inte vilja rekomendera den, träet har sprukit på ena, den andra fattades några skruvar och så tyckte jag dom var svårt att öppna med en hand som man oftast bara har över när man bär omkring på en bebis

Mamma till lilla Theodor (31 maj 2007)
Svar på tråden Grind som svänger "uppåt"?