• zingoalla

En halvdag på sig i stockholm vad göra vad luncha

Frågade i ett annat inlägg om massage/spa en söndag.Men om det nu inte finns eller så.Vad Gör man när man har en söndagsförmiddag på sig i Stockholm? Nåt man måste se,butiker man måste besöka (som är öppna).Och var lunchar man?

• Svar på tråden En halvdag på sig i stockholm vad göra vad luncha
  • sweetpea

Butikerna öppnar klockan 12.00 på söndagar, så har du bara en fömiddag blir det kanske lite tight.

• skrutthumlan2

sturebadet har öppet på söndagar!det är ju ett spa! vet dock ej när de öppnar!

• zingoalla

attans öppnar inte butikena förrän 12,musikalen börjar 15 så då blir det inte mycket tid,måste ju ha mat oxå.Men ska helt klart kolla upp baden då,vad dom har att erbjuda.Tack för tipsen

• Panna82

Zingoalla: Åhléns City och flera andra affärer öppnar kl. 11 på söndagar. Vad ska ni se för musikal?

• zingoalla

Panna82 Men vad bra då kanske man hinner med lite shopping iaf.
    Vi ska se Sound of Music.Kommer upp runt 16 på lördagen och åker sen hem till Karlskrona igen direkt efter musikalen.Och jag som aldrig är i Stockholm vill ju hinna med så mycket som möjligt...lite tokigt kanske.

• Miss Love

Vet inte hur mycket ni hinner men jag rekommenderar er absolut att besöka Gamla stan, så mysigt att promenera där och ta en glass, fika eller matbit där, titta på de fina byggnaderna och i affärerna och om ni ändå är där så ser ni ju Kungliga slottet också. Om det är fint väder så ta en promenad på Djurgården eller ett besök i Kungsträdgården.

• Ann Lee

Bor ni på hotell och äter frukost där? Annars har Centralbadet ett paket med bad+frukostbuffé för 190 kr på helgerna...
    Annars är brunch trevligt... t.ex på Hasselbacken (ligger på Djurgården)

Om ni vill gå på sightseeing kan jag rekommendera en båttur som heter Djurgården runt från Strömkajen kl. 10.30. Den tar en knapp timme... och kostar väl drygt 100-lappen...

• Panna82

Då kan ni passa på att äta jättegoda, fräscha pizzor på Primo på Södermalm www.alltomstockholm.se/Profil.aspx

Trångt ställe men helt underbara pizzor

Annars är jag rätt hemmablind när det gäller sevärdheter och sådant. Gamla Stan är ju mysigt, sök er bara bort från Västerlånggatan som är alldeles för turistig.

• zingoalla

Tack alla,låter inte direkt som att vi kommer att få långtråkigt ...massa bra tips.

• skrutthumlan2

skillnaden mellan sturebadet o åhlens är att på sturebadet ingår bastubad och man får träna och bada i deras lilla pool, det får man inte på åhlens. dessvärre har jag dålig erfarenhet av åhlens, de har avbokat mina behandlingar i sista minuten 3 ggr under våren. när man väl är där är behandlingarna bra!

Vill varna lite för stråket på drottninggatan mellan t-centralen o gamla stan, tycker de säljer mest krimskrams där! så det är inte ngn bra representation av stockholms shopping enligt min åsikt!

Svar på tråden En halvdag på sig i stockholm vad göra vad luncha