• Anonym

Vad händer om man har

minus på kontot?
    jag såg precis att jag har -42 kr......
    har tydligen tagit ut mer pengar än det finns....

• Svar på tråden Vad händer om man har
  • Emil i Lönneberga

Ingenting!

Vissa dagar är begränsningarna mer begränsande än andra.
  • Anonym

det dras av nästa gång pengar kommer in på kontot, får du in 100 kr har du 100-42= 58 kr.

• Anonym

oki, så det blir inte så att jag tex inte kan ta lån iframtiden?

• strojes

Det som kan hända är att de drar en lite extra avgift för övertrassering. Jag missade en gång och tog ut lite för mycket och fick en avgift på 75:- som drogs från kontot när jag fick in pengar igen. Men ingen anmärkning eller sådant får man av en sån grej.

• strojes

Det du kan göra om du har pengar på annat konto eller i handen gå till banken och sätt in så du får plus så kanske du sliper ev avgift.

• Miiiaaa

Skynda att för över så att du har + på kontot. Inte kul med en sån övertrasseringsavgift!!

• Kålrot

När jag tog ut för mycket förrut och låg minus lite drog de en staffavgift på 100 kr när det fanns pengar igen.

• Emil i Lönneberga

Har aldrig fått "straffavgift"

Vissa dagar är begränsningarna mer begränsande än andra.
  • Kålrot

En månad för några år se´n fick jag det två gånger samma månad.

Jag handlade på kortet och trodde det fanns pengar eftersom köpet gick igenom. Men det var ett köp innan som de inte dragit pengarna för och när de se´n drog för båda fattades det pengar.
    Satte in pengar och dum som jag var gjorde jag samma sak två veckor senare.

Efter det handlade jag inte på kortet på ett par månader, och nu räknar jag alltid efter hur mycket det borde finnas.

• Anonym

Ja o min sambo har satt det i system. Vi tar ut så mycket det går, o då blir det minus. Har gjort så i över två år nu o aldrig fått nån straffavgift elelr tillsägelse.

• Punkster

Det kan vara en nackdel om man vill söka lån i just den banken. De tittar på hur man skött sina konton.

Svar på tråden Vad händer om man har