• Eva A

Utstående öron på 3-månaders - tips!

Hejsan!

Av någon anledning kom bara början på inlägget med förut. Hur som helst orkar jag inte skriva om hela, men som ni förstår har min son börjat få utstående öron. Är detta något man kan påverka? Någon som har prövat att tejpa öronen? Ser ju sött ut nu, men det kanske han inte tycker när han är äldre så jag tycker att jag borde göra något om det går.

Hoppas hela inläget kommer med nu...

• Svar på tråden Utstående öron på 3-månaders - tips!
  • Familjen Heimer Öhlin

Min sambo hade utstående öron som liten och vid 5 års ålder opererades han..

Vet inte hur det är nu,men tala med läkare om det kanske..

• Ningla

Går ju att göra en enkel opereation sa en läkare till mig. Men har inte funderat direkt mer på det, läkaren som nämde det sa det i samnband med kommentaren att min tös öron är perfekta ; )  men det kommer många varje år till henne och vill göra något åt utstående öron. Visst är det riktigt illa kan jag förstå det

(¯`°?.¸ ღ♥ TiLdE ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Revema

Det kan försvina av sig själv ju äldre han blir. Men det går att operera senare under livet, vet inte om det funkar med tejp. Har själv utstående öron men jag har klarat mig i snart 25 år. Förstår inte vad problemet är.

• NilleMilleTjejen

Nej tejpa inte.
    Förstår att du bara vill sonen väl men det känns nog inte så skönt för honom.
    Iden ålder förstår de ju inte uttrycket "vill man vara fin, får man lida pin"
    Jag tyckte oxå att min son hade utstående öron från början men nu ser de helt normala ut (han är 8 månader nu)
    Har ju inte sett din grabb, men det kan se värre ut eftersom öronen är större jämfört med huvudet från början, sen växer ju huvudet ifatt.

• jennie ellie

ha tunn mössa på eller pannband son lite lätt bara håller in

• LeaveMeAlone

håll inte på å tejpa. det finns stor chans att dom inte alls kommer vara utstående när huvudet vuxit mera.

min pappa hade JÄTTEutstående öron när han var liten men opererade in dom vid kanske 10-12 års åldern. min lillebror såg också ut att få väldigt utstående öron men runt då han började skolan så hade huvudet växt ikapp dom ;) dessutom så är de tju sött på barn. tror det är värre för tjejer dessutom(sticker ut genom långt hår osv). men än så länge är de tju inget att bry sig om.

• Pricken07

Min sambo har helt normala öron. Vad han inte vet om är att hans mamma har tejpat hans öron när han var liten. Hon har däremot sagt det till mig som tips ifall jag också skulle behöva göra det, men det behöver jag inte göra på min son. Jag vet inte hur gammal han var eller hur länge hon höll på, men hon sa att hon satte en bit kirugisk papperstejp (sån där vit tejp som finns på Apoteket)på hans öron när han sov och då blev de bra. Han märkte inte det ens. Jag tycker det är värt ett försök!

• Eva A

Tack alla! Sååå illa är det väl inte ännu heller - jag tror jag ser tiden lite an och pratar med BVC-sköterskan. En liten tunn mössa på natten när han sover är nog ingen dum idé i alla fall. Tejpningen låter jag min sötnos slippa, åtminstone än så länge.

• Suddisen

Vi provade en natt att tejpa sonens öron, inte för att de står ut sådär jättemycket, utan för att de alltid viks (det verkar inte alls skönt, han har röda märken sen där örat legat dubbelvikt). Det var i alla fall INGEN HÖJDARE att tejpa öronen! Hade hudvänlig kirurgtejp, bara en liten bit, men han sov jättedåligt hela natten och det gjorde ändå lite ont när vi skulle dra bort den sen på morgonen. Så han får sova med dubbelvikta öron istället, verkar ju inte fara illa av det (deras öron är ju så mycket mjukare än våra, bara jag kanske som tycker det borde göra ont)

• aronnax

Vår tös hade det när hon var bebis, speciellt på ena sidan. Såg inte klokt ut.
    Men nu e hon 3 år och har vuxit ikapp. Syns inte alls

• Diinaa

Hade utåtstånde öron när jag va liten, men huvudet växte ikapp dom och när jag va 3 syndes det inte alls . Min dotter har lite utåtstånde nu, ser ut som toker =) men det växer nog bort det med =)

Svar på tråden Utstående öron på 3-månaders - tips!