Mysig julmarknad i mälardalen?
Skulle vilja åka iväg på någon mysig julmarknad med familjen i december, någon som kan rekommendera något? Vi bor i Stockholm så mälardalen är "lagom långt" för en dagsutflykt.
Skulle vilja åka iväg på någon mysig julmarknad med familjen i december, någon som kan rekommendera något? Vi bor i Stockholm så mälardalen är "lagom långt" för en dagsutflykt.
Åh! Taxinge Slott! Den absolut bästa, och antagligen största julmarknaden i Sverige. Får absolut inte missas. Men tänkk på att den är tidigt, brukar vara i mitten av november, men information finns nog på hemsidan. Googla på Taxingen Slott. Annars är Skansen mysig, om ni inte vill åka så långt.
Kanon, är det inte på Taxinge de har så fantastiskt med fikabröd också?? Hade tänkt att åka dit och fika någon gång iaf
Taxinge kan jag också rekommendera! Om ni vill ut i skärgården så har även Utö en julmarknad, där är det också mysigt!
Hågelby Park har julmarknad, tror jag!
Julmarknaden i Gamla stan i Eskilstuna är supermysig! Plus att det går bra att åka tåg från Stockholm om man vill det.
Mamma C, jo visst är det Taxinge som har en underbar kakbuffé också. Men räkna med väldigt långa köer på julmarknaden, eftersom det kommer busslaster från hela Mälardalen och alla de ska fika och andra också. Så väldigt långa köer och mycket folk på kafeét. Skulle rekommendera att skippa det på julmarknaden och ta det nån annan gång. Då får ni mer plats i magarna för alla godsaker man får smaka på också...
Norrtälje julmarknad. Inte allt för mycket folk, men hyfsat mycket att titta på
Kommer inte ihåg när den brukar vara just nu, men info finns/kommer att finnas här:
www2.norrtalje.se/turist/evenemang/
Här finns massor med info om marknader:
www.svenskamarknader.com/
jassikan
Nu fick jag ju svårt att bestämma mig, jag älskar Norrtälje, skulle faktiskt gärna bo där om jag bara fick med mig maken...
Sigtuna!
Mamma C>
Det vill vi också (bo där alltså), men jag har inget problem med att få med mig mannen. Det är lite fråga om jobb etc. Jag får lite väl långt tyvärr som det är just nu.
Sigtuna julmarknad är också trevlig