PU/PD -Babywhisperer...
Hej
Har en lillkille på snart 9 månader som sovit otroligt dåligt sen start i princip. Provat det mesta, inte mkt har hjälpt, börjar bli desperat. Vaknar ca 100 ggr/natt, mycket svår att söva om, ibland vaken ett par timmar.
Har läst en del om pick up put down "metoden" här på FL men inte läst boken. Ja, dumt förstås då man ej får helheten men iallafall började vi inatt med detta vid sonens upppvaknande.
Så nu undrar jag om någon vänlig själ som läst boken/använt sig av PU/PD vill svara på lite frågor
När jag lugnade sonen i sängen höll jag hela tiden handen på honom ända tills han somnade, dumt? Har förstått att man egentligen ska låta dem somna utan beröringen? Rätt/fel?
Hur har ni gjort med dagsvilorna? Tagit allt på en gång eller kört samma både vid insomning på dagen och natten?
Dreamfeed? Vår son har normalt ej ätit på natten på länge. och de ggr jag gjort välling är han måttligt intresserad, ge honom en påfyllning iallafall i ett övergångsskede eller?
Hur lång tid tog det för er mer gråt o missnöje på kvällar nätter innan ni såg resultat?
Erfarenheter?
Mycket tacksam för svar!
MVH/Trött mamma....