• PitraPi

Kan man äta makrillfile i tomatsås på burk?

Var ursugen på det igår och så mindes jag att man skulle passa sig för att äta konserverad mat ur aluminiumburkar. Är det någon annan som också hört det eller är det bara att smaska på?

• Svar på tråden Kan man äta makrillfile i tomatsås på burk?
  • listo

Smaska på

www.slv.se

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • Jiie

Bara att smaska på

Lilleman har BF 13/12 men jag vet att han kommer 17/12
  • Malin87

Hej!
    jag har inte hört något sånt.. själv älskar jag makrillsfilé i tomatsås.. så det är bara äta på...man ska inte lyssna på att man hör för om man gör det så får man inte något alls känns det som. kram Malin

• Nadines Mamma

Konserverad mat är ingen fara alls!
    Jag har ätit de på mackan nu dem senate dagarna, blev me såsugen på de helt plötsligt hehe..Tex färsk tonfisk får du inte äta men däremot konserverad :)

• Anna Banana

Ja är då en makrills älskare å min bm sa att det var helt ok för mig att äta vidare även om pojken inte gillade det svaret..Men fråga bara din bm om du är osäker.

• Jazmina

Du har du fått de där om bakfoten lite tror ja. Man ska passa sej för att t.ex. öppna en burk tonfisk, inte äta upp den och sen lämna den i burken. Man kan då nämligen blir förgiftad om äter mat som förvarats i öppnad burk. Men annars är det bara att smaska på

• PitraPi

Men då har jag nog pejl! Har inte fått någon BM ännu att ringa till så tack för era svar! Det får nog bli en makrillmacka ikväll istället!!

• Kristin24

ja det är bara bra...är ju firrefisk

Go och glad Kexchoklad
  • decemberflicka

Åh hjäääälp så gott! Va längesen det va...mmmm...ska nog åka till affären idag...

Hannah 19/6-2005, bebis på väg BF 18/1-2008! **Vecka 24 **
Svar på tråden Kan man äta makrillfile i tomatsås på burk?