Spargris?
Har ditt barn en söt/bra spargris? Var har du köpt den och vad kostade den på ett ungefär?
Har ditt barn en söt/bra spargris? Var har du köpt den och vad kostade den på ett ungefär?
Vår är kanske inte så söt, men bra är den (rosa genomskinlig plastgris) och vi fick den gratis när vi öppnade dotterns sparkonto på banken.
Jag har gjort en, finns i mitt galleri!
Köpte på Panduro o pysslade ihop.
Jie: Snyggt! Det är ju faktiskt ett bra tips.
Sadie: Jag gick till min bank. Tjejen i kassan var brutalt ärlig och sa att de har de fulaste bössorna i branschen. Och ja, jag håller med... De var verkligen inte roliga att ge till en 1-åring, tyvärr. Därav min fråga.
Ja de blir ju lite personligare!
Jag är inte den bästa pysslaren o fixaren direkt men du fattar ju upplägget hehe
Själva bössan köper man färdig o så köper "peel off" o klistrar på, den stora gubben köpte jag separat o kostade runt 19 kr, kolla på www.panduro.se
det finns jättefina sparbössor med hela barbapappaf familjen o så finns det med bara barbapappa, de är dock rätt dyra drygt 200kr, finns i leksaksaffärer inte på BR o sådna utan mindre affärer som säljer lite speciella leksaker om du förstår vad jag svammlar om.
jag köpte en vanlig gris på ikea 29 kr tro jag dom kostade blandade färger
Mina barn har sparrisar som i formen är som en konservburk. Det är alltså en plåtburk med endast ett hål för mynt upptill. Så det enda sättet att öppna den är att öppna den med en konservöppnare :) har alltid haft såna till barnen, med olika motiv på, allt från nalle puh till spindelmannen. Brukar kosta ca 10 kr.
Intressant, jag hade ett sånt när jag var liten fast den var återvunnet läskburk. Tack för det ibland glömmer man sånna grejer - memory-line.