• Nalle Puh73

38,2 grader. Klassar ni det som feber när man mäter på dagen? Läs TS.

Har en pojke som varit snorig och småhostig 2,5 vecka. Han har både idag och igår varit på vrången till och från och verkar jättetrött även om han idag inte vill sova.
    Tyckte han kändes varm för ett tag sen så jag tempade honom och han hade då 38,2. Skulle ni ta det som feber när det är på dagen jag mät?
    Han har inte lekt några vilda lekar utan legat och kört bil, sett lite film m.m innan jag tempade. Är inte heller för varmt klädd, utan han går omkring i kalsonger och t-shirt.
    När jag har tempat på morgonen tidigare (inte idag) så har han legat mellan 37,1-37,4.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Svar på tråden 38,2 grader. Klassar ni det som feber när man mäter på dagen? Läs TS.
  • Cia o krabaten

Fick precis en bok från dagis igår.
    37,5 på morgonen och 38 på kvällen räknas som feber.

• Maggis

Ja, det hade jag tagit som feber. Inte så hög att man behöver göra något åt den, dock. Såvida inte allmäntillståndet skulle må bra av Alvedon...

//Maggis
  • Nalle Puh73

Då kanske jag ringer borde ringa dagis och säga att han blir hemma i morgon. Eller skulle ni avvakta och se om det bara är en tillfällig febertopp?

• Maggis
    Nalle Puh73 skrev 2007-09-25 15:25:56 följande:
    Då kanske jag ringer borde ringa dagis och säga att han blir hemma i morgon. Eller skulle ni avvakta och se om det bara är en tillfällig febertopp?
    Om han är på vrången och verkar jättetrött så hade jag nog haft honom hemma en dag till oavsett vad termometern visar.
    //Maggis
  • Limpelott

Barn ska vara hemma en feberfri dag. Annars kommer det med största sannolikhet tillbaka snart igen. Och för att han ska ORKA vara på förskolan sen.

• ims67

Ja det är feber.Min dotter har en normaltemp på dagen som ligger vid 36.0 Men brukar man inte som regel räkna att det är feber om tempen visar över 37.5

• Nalle Puh73

Tack , då ringer jag dagis nu. Ville bara dubbel kolla med någon då jag ibland känner att vissa tycker jag fjantar när jag håller honom hemma.

• Maggis
    Nalle Puh73 skrev 2007-09-25 15:30:57 följande:
    Tack , då ringer jag dagis nu. Ville bara dubbel kolla med någon då jag ibland känner att vissa tycker jag fjantar när jag håller honom hemma.
    Inte fjantigt tänkt, snarare sunt!
    //Maggis
  • Majsan70

Ja, det är alltid feber. 37,7 kan jag känna är OK dagtid om de har rasat mycket, men inte mer.

Svar på tråden 38,2 grader. Klassar ni det som feber när man mäter på dagen? Läs TS.