• Alvia

hur nyttiga är snabbnudlar?

jag forsöker planera vad jag "får" äta under denna graviditet samt att forsöka vara inte alltför onyttig då jag redan är ganska mullig.

snabbnuðlar hur nyttiga tror ni dom är, tänkte om man sätter sedan ihop med dom lite wookade grönsaker och sedan kykling (välstekt/grillad/cockt självklart) lr korv t.ex. skulle det vara ok måltid?

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden hur nyttiga är snabbnudlar?
  • Sencha

Nudlarna i sig är väl inte direkt onyttiga.

Dock tror jag det är mycket glutamat i "smaksättningspulvret", och det är väl tveksamt hur nyttigt det är.

• Mylla

Det går väl an. Men jag tror pasta eller ris innehåller lite mer näring.

• Alvia

så pasta är bättre even om det inte är det nyttigaste?

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Terryleene

Hur nyttigt vill du äta? Det finns ju fullkornspasta, matvete, råris och massa annat som är betydligt nyttigare än snabbnudlar. Du kan ju som sagt även äta "riktiga" nudlar såsom äggnudla eller glasnudlar.

• bodica

Ledsen men sådan där snabbnudlar dryper av fett, de är onyttiga.

• Mylla

Jag tror det. Men bäst är väl fullkornspasta. Är den ekologisk så är det lite mer nyttigt i den också.

• mooon

Äggnudlar eller så är bättre än snabbnudlar och mycket godare också

• Viggo och pyrets mamma

Håller med moon, snabbnudlar är inte nyttiga, nån gång typ 1 ggr/år kan det väl va ok men jag hade hellre valt vanliga nudlar typ glasnudlar. Tillagningstiden kan inte vara speciellt mycket längre med tanke på hur tunna glasnudlarna är.

• lovisa a

jepp, instämmer med er andra - snabbnudlar är inte nyttiga, innehåller en massa snabb energi och en del fett.
    satsa på fullkornspasta istället, tar bara 5 min, eller äggnudlar tex, godare och bättre...nudlar kan du göra godare med tex. sesamolja i woken!

Svar på tråden hur nyttiga är snabbnudlar?