• Anonym (Kaffedraken)

    Holländare i Sverige

    Undrar om det finns flera här som bo i Sverige men är Holländsk? Eller svenskar som bo i Holland? Jag är Holländsk och flyttade till Stockholm i 2005 för att bo med min svenska sambo och är nu 21 veckor gravid med vårt första barn..

  • Svar på tråden Holländare i Sverige
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är holländsk och bor i Sverige,bor i Halmstad,så det är lite längre bort)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag ar finlandsvensk...alltsa svensksprakig finlandare som bor i Holland sedan 4 ar sedan. Min man ar hollandare och var dotter foddes har. Vi vantar nu aven en son 23.3.2008, som aven han kommer att fodas har!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Njae, inte direkt Holland men min sambo kommer ifrån Belgien och bor här i Sverige med mig nu. Vi väntar barn med BF 6 Maj :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har du lärt dig lite holländska???
    Finska är så svårt så om du kan det kan du lära dig holländska med!!
    cornelias mamma skrev 2007-12-01 01:33:44 följande:


    Jag ar finlandsvensk...alltsa svensksprakig finlandare som bor i Holland sedan 4 ar sedan. Min man ar hollandare och var dotter foddes har. Vi vantar nu aven en son 23.3.2008, som aven han kommer att fodas har!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det räknas nästan))
    En lyckans tår i månens sken skrev 2007-12-01 01:35:29 följande:


    Njae, inte direkt Holland men min sambo kommer ifrån Belgien och bor här i Sverige med mig nu. Vi väntar barn med BF 6 Maj :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är halvt Holländsk. Min mamma är från Holland och jag pratar flytande(hyfsat iallafall ) Jag älskar Holland, om jag skulle välja att bo i nåt annat land i Europa så skulle det vara Holland. Vi bor i Stockholm o har en dotter på snart 1 år.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ik kom van Zweden maar voon nu in Belgie. Ik kan niet so veel netherlands spreken maar ik altijd proberen.
    alltid kul med nytt sprok!
    Har bott i Belgien nu otta monader och har fott trevliga vanner har.
    hoppas po nya kontakter har po fl.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag föddes i Holland, min familj flyttade till Sverige när jag va 2. (mamma svensk, pappa holländsk). Va där senast i Juni i år. Älskar att va där på semester, men skulle nog inte vilja bo där. Snackar tyvärr inte holländska, men förstår när folk pratar det. Mina släktingar snackar holländska med mig och så svarar jag på engelska


    Don't let other people determine your future
  • Anonym (Kaffedraken)

    Oi då, jag hade nästan glömt den här topic! Kul att se att jag är inte den endaste 'Holländare' på FL. Vårt barn kommer att vara 2 språkig, hur gick det för er som har barn med eller som har växt up med en dubbel nationalitet?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har bott i Holland (Arnhem) i 7 år, men flyttade hem när jag var i 7e månaden. Gillar Holland, fast trängseln saknar jag inte

Svar på tråden Holländare i Sverige