• StevenBradbury

Söker andra varannanveckapappor i Sthlm

Hej

Jag är skild gubbe (he he..) - mittemellan 40 o 50 - med tre härliga kids ca 10 - 15 år varannan vecka (jämna) där min relation till dessa är stort sett bra, men med förbättringspotensial. Som en del andre skilda pappor är inte min relation till exet det allra bästa. Jag har kort sagt inte hennes förtroende som förälder. Det är därför ganska lönlöst att diskutera barnproblem med henne då orsaken till problemet när barnen är hos mig är jag själv. Jag kan själv inse att jag av och till gör fel och misstag. Jag är en människa. Själv så är hon felfri - tror hon. Någon särskilt vettug dialog blir det då sällan.

Tyvärr är det himla svårt att hitta manliga pappanätverk för skilda pappor i min och mina barns ålder. Jag är därför på jakt efter andra skilda pappor i en liknande sits där syftet inte är att gnälla på exet men att stödja varann i föräldraskapet, t ex via telefon. Ni vet, så som morsorna alltid gör och har gjort (eloge till mödrarna för den traditionen!). Några som känner ett liknande behov där ute i syberrymden?

Svar på tråden Söker andra varannanveckapappor i Sthlm