• Joana o Neo

Kraftig hosta! (svar snabbt)

Min lilla tjej på 5 mån har en förfärlig hosta, hon hostar så hon kiknar och rosslar (låter som en tant som rökt 40 cigg om dan i sisådär 50 är) hon e inte snorig eller har feber, men hostar å hostar, låter som hon ska tappa andan. e livrädd å vågar knappt sova nu någon som vet vad det kan vara, det har hållit på ett par dagar nu men e värre på kvällarna å i dag e d som värst, hon hostar så hon nästan kräks

*¤*nEo O TeSs*¤*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-26 00:33:52:
    förrutom hostan är hon pigg och skrattar men det låter verkligen inge vidare...
  • Svar på tråden Kraftig hosta! (svar snabbt)
  • Joana o Neo
    Någon?
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • Livsglädjen

Ring sjukvårdsupplysningen och be om råd. De är erfarna och kan tipsa om det är något som du kan göra själv eller om de tycker att du bör kontakta sjukvården.

• kapet

Det låter som kikhosta,men ring till akuten och fråga

• Triple Trouble

kan vara förkýlningsastma, min dotter får det och hostar så hon kräks. Vi har fått astmasprayer och ger mollipect. Jag tycker ni ska åka och kolla upp det i morgon om det inte har släppt.

högläge på sängen, ge mkt att dricka. näsdroppar om hon e täppt

• Triple Trouble

har hon feber? har hon kissat?

• kapet

Med så små barn ska man alltid ta kontakt med vården.

• Mirris

Kan ju vara falsk krupp! Ring rådgivningen så du bra råd vad du ska göra

• kapet

Ring sjukvårdsupplysningen  nu och fråga vad du ska göra. Hon är bara 5 månader och istället för att vara orolig hela natten säger de till dig vad dud ska göra.

• Triple Trouble

ring och hör med sjukvårdsuppl. låter hon som ett sjölejon som skäller? då är det falsk krupp, våran dotter har det med när hon blir förkyld.

• jennie ellie

Ta ut henne på altanen eller liknande, insvept i en varm filt. Ute luften underlättar, är själv krupp barn

• Ellpi

Låter som falsk krupp! Min son har haft det nu i helgen så det har blivit två besök på akuten med adrenalininhalationer och kortison. Det är inte farligt så du behöver inte vara orolig men jag tycker att du ska söka vård för sin dotter så att hon får hjälp om hon behöver.

• Joana o Neo

hej!
    nee det har int esläppt, kommer tillbaka nu på kvällen (är visserligen mindre idag än igår..än så länge) hon har ingen feber, inte snorig och är för övrigt pigg, hon äter som vanligt, skrattar å "pratar" som vanligt, är vaken som vanligt, har både kissat och bajsat.
    skumt!

*¤*nEo O TeSs*¤*
Svar på tråden Kraftig hosta! (svar snabbt)