• ming

*Jag klippte min katts klor, och en av dem skivade sig.

Jag klippte min katts klor, och en av dem skivade sig.
    Nu har jag så dåligt samvete för att jag kanske har gjort så att katten har fått ont.
    Nån som vet om det gör ont på kissen, och vad ska man göra?

• Svar på tråden *Jag klippte min katts klor, och en av dem skivade sig.
  • pummsan

var det inte det där ytersta lagret som dom brukar skala av mot klös brädan, svärmors katt är rätt gammal så honom får man pilla dän det som har skivat sig.... :)

• ming

Jag vet inte, eftersom kissen var tvungen att sprattla, och nu får jag visst inte ens titta på klorna!
    Men det kan det ju vara, som du säger, det lagret som brukar lossna! Det hade jag inte ens en tanke på ju!

• pummsan

våran blir lite tjurig när man har klipt klorna så då får man inte ta i honom på ett tag.... tycker inte om att bli fast hållen :)

• jennn

katters klor brukar alltid dela på sig sådär. man kan märka att det ligger klodelar i hela hemmet efter dom.
    så det är inget att oroa sig över!

• JohPet

Jag hittar oxå klodelar hemma ibland. Som om kattens klor "ömsar skinn". Det kan ju vara så att din katt behöver något vitamintillskott om du tycker att det är onormalt mycket.

ha det bra alla kattvänner!

• milimina

japp det är klodelen som katten själv vässar av
    ibland när man klipper lossnar det små bitar men det är sådana som katten ändå skulle vässat bort rätt snart.
    man ska däremot inte dra bort bitarna om de sitter halvlöst för det kan skada klon och göra ont, de sköter det själva isåfall (våra biter bort dem, ser tokfånigt ut )

Svar på tråden *Jag klippte min katts klor, och en av dem skivade sig.